witte of metalen slotjes?

Author:
Koa
Posted:
wo, 10/20/2004 - 19:59
Ik hoor verschillende verhalen over witte en metalen slotjes. Sommingen zeggen dat witte slotjes dikker, kwetsbaarder en minder sterk zijn, maar anderen zeggen dat er geen verschil meer zit in wit en metaal.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
marionrene

Mijn orthodontist zei dat het idd duurder en kwetsbaarder was, dus zij was er geen voorstander van. Ze vond het zelf ook niet mooi, ze zei, het is net van een afstand of er iets van plak aan je tanden zit.
do, 10/21/2004 - 23:31 Permalink
Arjan73

Hoi hoi,

Ik heb enkele jaren geleden nog een vaste beugel onder gehad. Ik heb toen gekozen voor witte (keramische) slotjes. Deze zijn inderdaad duurder en kwetsbaarder dan metalen slotjes! In mijn geval is er drie keer zo'n keramisch slotje afgebroken. Op zich niet zo erg, want dan wordt er gewoon een nieuwe opgezet.

In mijn geval had ik de keuze voor witte slotjes gemaakt omdat het minder opvalt en ik het dus mooier vond. Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde, maar dat ze kwetsbaarder en duurder zijn moet je zeker in je overweging meenemen.

Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Groet,
Arjan
ma, 10/25/2004 - 15:05 Permalink
marionrene

Dat is fijn als het niet opvalt, ik ging maar op de info af die de ortho mij gaf, en ik heb er geen hekel aan hoor dat mensen zien dat je een beugel hebt. Het is even wennen, en veel vragen beantwoorden, maar dan weet iedereen het en wordt het gewoon. Het moet een beetje bij je gaan horen vind ik.
za, 11/06/2004 - 00:17 Permalink
bloempje3

Hallo! ik ga binnenkort een beugel nemen, maar ik twijfel ook tussen metalen of witte/doorzichtige slotjes. Mn orthodontist zei namelijk dat de doorzichtige slotjes lastig te verwijderen zijn als ze eruit moeten, en hierdoor het glazuur kán beschadigen (is dit bij metalen niet zo?)..In hoeverre kan dit problemen opleveren, en wat zou ik het beste kunnen doen? want ik wilde in eerste instantie doorzichtige slotjes, maar nu twijfel ik :( (ze had het verder trouwens niet over dat witte sneller afbreken en langere behandelperiode hebben)
do, 08/07/2008 - 15:37 Permalink