Beste Lezer,
Bij mijn vriend ligt zijn gehemelte open achter zijn voortanden. Praten/eten/drinken gaat moeilijk, en is pijnlijk. Hij is net herstelende van een griep. Heeft geen koorts meer. Is bij de dokter geweest en die zegt dat het aften zijn en dat het vanzelf over gaat en dat het idd zeer pijnlijk kan zijn. En dat het inderdaad voorkan komen als je net ziek bent geweest. Dokter heeft een iets voorgeschreven ; Xylocaine viskeus 2% (om enigsinds te verdoven) Dit laatste help niet of nauwelijks. (goedje is niet sterk genoeg?) Ik ben wat informatie gaan opzoeken op het net en ik zie dat aften niet op de gehemelte voorkomen maar meestal wang ect. Daarbij komt dat hij een verschrikkelijk mondgeur nu heeft. Nou is mijn vraag, kan het iets anders zijn dan aften?
Ik las ook dat aften wel pas over twee weken pas weggaan en als de zweertjes groter zijn dan kan het nog langer duren, vraag twee is er geen beter spul om het te verdoven?
Wat hij zelf kan doen is, vitamekuur, kruidenthee (weerstand thee/kamillethee, proberen te eten. Heeft u nog een tip om de aften te verzachten?
Vriendelijk bedankt.
Mevr. Dijkema
Bij mijn vriend ligt zijn gehemelte open achter zijn voortanden. Praten/eten/drinken gaat moeilijk, en is pijnlijk. Hij is net herstelende van een griep. Heeft geen koorts meer. Is bij de dokter geweest en die zegt dat het aften zijn en dat het vanzelf over gaat en dat het idd zeer pijnlijk kan zijn. En dat het inderdaad voorkan komen als je net ziek bent geweest. Dokter heeft een iets voorgeschreven ; Xylocaine viskeus 2% (om enigsinds te verdoven) Dit laatste help niet of nauwelijks. (goedje is niet sterk genoeg?) Ik ben wat informatie gaan opzoeken op het net en ik zie dat aften niet op de gehemelte voorkomen maar meestal wang ect. Daarbij komt dat hij een verschrikkelijk mondgeur nu heeft. Nou is mijn vraag, kan het iets anders zijn dan aften?
Ik las ook dat aften wel pas over twee weken pas weggaan en als de zweertjes groter zijn dan kan het nog langer duren, vraag twee is er geen beter spul om het te verdoven?
Wat hij zelf kan doen is, vitamekuur, kruidenthee (weerstand thee/kamillethee, proberen te eten. Heeft u nog een tip om de aften te verzachten?
Vriendelijk bedankt.
Mevr. Dijkema
Tandartsen hebben vaak meer vervaring met dit soort zaken dus zoals cd zegt, misschien is het verstandig om daar toch heen te gaan.
Succes en als jullie gaan vertel de afloop dan ook!
Hij wil het eerst nog even aanzien, als het langer gaat duren dan twee weken dan overweegt hij de tandarts. Hij vind het nu niet echt nodig omdat hij ook al bij de dokter is geweest. Het gaat trouwens ietsje beter, na 5 dagen. Komen minder bij en gaan er wat dicht. De reden dat hij niet naar de tandarst gaat is trouwens ook omdat hij er niet zo'n fan van is. Is allemaal heel erg vervelend als je iemand wilt helpen en die eigenlijk ook niet naar de dokter wilde maar op aandringen van vriendin toch maar gaat, en dat dan de dokter ook niets aan het probleem kan doen.
Is iemand zijn eigen keus, ik vraag advies oa bij jullie. Kan hem moeilijk aan een ketting meesleuren naar de tandarts. Maargoed zoals ik al zei gaat dus een klein beetje beter in zijn mond.
Groet!
Bedank voor de adviezen.
Met vriendelijke groet,
mw Dijkema