speling in kroon

Author:
yvonne25
Posted:
zo, 10/24/2004 - 23:15
Hallo lezers / digitale tandarts,

Ik heb sinds juni van dit jaar een kroon (voortand) en nou heb ik af en toe dat het lijkt dat hij iets los zit. Als ik dan zelf met een spiegeltje de achterkant bekijk lijkt het wel als het tandvlees iets ingetrokken is. Ik merk als ik wat stresserig ben dat ik veel met mn tong tegen de bovenkant van mn gehemelte zit, en als ik minder spanning heb zit hij wel weer wat vaster en ligt het tandvlees mooi over de kroon heen. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Wel dat ik weet dat ik niet met mn tong er tegen aan moet zitten dat is voor mij wel duidelijk maar dit gaan onbewust. En zou ik eventueel ook voor 's nachts een bijtbitje kunnen gebruiken want ik merk als ik spanning heb en ik wordt s morgens weer wakker dat ik heel veel druk op mn tanden en kiezen heb staan en dat is na een kwartiertje dan weer weg als ik opsta.
Misschien kent iemand dit. Nou kan ik ook maar heel moeilijk aan de kroon wennen en heb ook echt periodes gehad dat ik hem er zo uit wou trekken zo zat was ik. Ik heb verder een gezond gebit en geen gaatjes (ben 25 jaar), maar goed dit zit bij mij tussen de oren maar het is wel lastig hoor. Misschien weet hier iemand antwoord op.

Groetjes Yvonne
dj

Als je denk dat hij echt los zit de tandarts laten kjken hoor! Wat vind/vond je dan zo naar aan die kroon?

Heb je last van hoofdpijn bij het opstaan? Oorpijn? Andere pijn zonder dat de tandarts iets ziet waaraan het kan liggen? Horen anderen je ' nachts "knarsen"?
wo, 10/27/2004 - 17:46 Permalink