Prothese, maar geen overkappingsprothese mogelijk.

Author:
marionrene
Posted:
za, 10/23/2004 - 23:28
Ik wilde jullie weer iets vragen. 5 november heeft mijn man weer een afspraak bij de tandarts om te bespreken wat er voor prothese op de onderkaak er bij hem mogelijk is. Tandvleesonstekingen zijn aan de orde van de dag, dus een overkappingsprothese lijkt mij geen optie omdat ik overal lees dat het tandvlees gezond moet zijn. Een gewone prothese wil hij eigenlijk niet, omdat hij bang is, dat dit toch los gaat zitten.
Misschien dat er wel nog voortanden kunnen blijven staan, en dan had de tandarts voorgesteld om een frame prothese te maken, maar dan zie je die haakjes aan de voortanden, lijkt me toch ook niet mooi.
Zijn vader heeft een gebit waar de hoektanden zijn afgeslepen, en hier overheen is de prothese geplaatst, met aan de achterkant toch op een of andere manier een kliksysteem. Maar niet met een implantaat, ook een soort kliksysteem. Kent iemand dit, en hoe heet zoiets dan, dan kan hij dit ook bij de tandarts voorleggen. Andere opties zijn natuurlijk ook welkom.
minique

DJ bedoelt dat hij je bericht even weer een zetje omhoog heeft gegeven, zodat-ie weer een beetje bovenaan staat en je hopelijk sneller antwoord krijgt!

:smt006 Monique
wo, 10/27/2004 - 19:37 Permalink
K9

Hoi, Marionrene,

Als je nog een keer precies probeert uit te leggen waar het omgaat kan ik je misschien wat informatie omtrent de (frame)prothese.

Wij zijn tandtechnisch ondernemers van een frame,- protheselaboratorium.

tot horens
do, 11/18/2004 - 19:28 Permalink
vV

Of een overkappingsprothese kan hangt af van de staat van de ophanging van de belangrijke pijlers die moeten blijven staan. Is dit goed en zijn de betreffende tanden (meestal de hoektanden) nog (redelijk) goed is er een hel hoop andere alternatieven, zoals kronen met precisieverankering om de klammers van het frame te kunnen weglaten.

Wat er precies kan hangt heel erg af van de staat van de rest van de tanden, en van de motivatie om wat er gemaakt wordt ook goed te onderhouden. Want de situatie die er nu is komt natuurlijk ook niet zomaar....

succes
di, 11/23/2004 - 10:25 Permalink