Mijn vrouw heeft net als ik deze zomer een kroon laten plaatsen, maar kon er niet op kauwen. Ik ook niet. Zij kreeg een fikse ontsteking eronder
en de tandarts beweerde dat in 5% van de gevallen dat gebeurt. Na genezing van de ontsteking heeft hij een gat in de kroon geboord en 3 x een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. Nu heeft ze dus een kroon die er net zo uit ziet als een gevulde kies!!!Rekening 1: ca € 500,= en rekening 2: € 280,=. Ik ben van mening dat de 2e rekening onterecht is, omdat het een fout is van de tandarts, hij heeft de kroon niet goed geplaatst!
Ik moet eind november voor controle en zal ook mijn klacht vermelden. Ik had al 4 kronen waar ik nooit last mee heb gehad, maar nu bij deze nieuwe tandarts dus wel. Ik ben niet van plan deze nieuwe kroon kapot te laten maken en zal een nieuwe kroon vragen.
Twee vragen: Kan ik de 2e rekening aanvechten en kan ik een nieuwe kroon eisen?
Vriendelijke groeten
en de tandarts beweerde dat in 5% van de gevallen dat gebeurt. Na genezing van de ontsteking heeft hij een gat in de kroon geboord en 3 x een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd. Nu heeft ze dus een kroon die er net zo uit ziet als een gevulde kies!!!Rekening 1: ca € 500,= en rekening 2: € 280,=. Ik ben van mening dat de 2e rekening onterecht is, omdat het een fout is van de tandarts, hij heeft de kroon niet goed geplaatst!
Ik moet eind november voor controle en zal ook mijn klacht vermelden. Ik had al 4 kronen waar ik nooit last mee heb gehad, maar nu bij deze nieuwe tandarts dus wel. Ik ben niet van plan deze nieuwe kroon kapot te laten maken en zal een nieuwe kroon vragen.
Twee vragen: Kan ik de 2e rekening aanvechten en kan ik een nieuwe kroon eisen?
Vriendelijke groeten
Groetjes
Ik denk trouwens dat je tandarts het liever ook anders had gezien...
:smt006 Monique
De kaakchirurg die komt er alleen aan te pas als de wortelpunt ontstoken schijnt te zijn, waar de tandarts zelf niet bij kan.
Natuurlijk is het fijn dat de mogelijkheid tot het plaatsen of boren van een kroon er zijn.
Maar het is ook wel erg vervelend als je net 1100 hebt betaald en je binnen een zeer korte tijd hier niets meer van over is omdat er doorheen geboord moet worden.
Het feit dat jij meerdere ontstekingen hebt gehad, waardoor uiteindelijk meerdere tanden naar de knoppen zijn gegaan is uiteraard erg vervelend.
Maar wat ik uit jou verhaal opmaak is toch wel dat je een niet zo goede tandarts had die vond dat de ontsteking wel kon blijven zitten mede met jou ik wil niet naar de kaakchirurg gebeuren waardoor er nu zoveel schade is.
Groetjes,
yvonne19