wat moet ik doen?

Author:
eduard33
Posted:
do, 10/28/2004 - 18:34
beste mensen, het volgende is er aan de hand: ik woonde in 2003 in den haag. ik ben in mei 2003 naar amstelveen verhuist, ik heb bij mijn ziekenfonds een adres verandering doorgegeven in april 2003. eenmaal in amstelveen ging het leven gewoon door. krijg ik na een aantal maanden ineens een inkasso bureau op mijn stoep met een rekening van rond de 300 euro. blijkt dat ik al een aantal maanden het ZF niet betaalde, omdat ze de rekeningen nog naar mijn oude adres stuurde! zelf heb ik er in die tijd niet meer over nagedacht dat ik geen rekeningen meer kreeg van mijn ZF. ze hebben mij daarna gelijk uit de aanvullende verzekering gesmeten, ik ben nu dus niet meer tandarts verzekerd. ze zeggen gewoon glashard "had je je rekeningen maar moeten betalen" ik ben nu meer dan een jaar bezig te regelen dat ik weer tandarts verzekerd ben, helaas zonder succes! bij een ander ziekenfonds kan ik het ook wel vergeten, omdat mijn gebid in zo'n danige staat is dat er heel wat moet gebeuren. nu heb ik last van mijn rechter onder kies, af en toe is het net een gevoel van een zilver papiertje op een vulling. er zit een enorm gat in en wordt van kwaad tot erger! ik wil het laten repareren, maar dat kost een klein vermogen wat ik niet kan opbrengen. heeft iemand enig idee wat ik moet doen? ik leef momenteel op ibubrofen en da's geen vooruitgang lijkt mij.
eduard33

een idee is misschien een noodvulling laten zetten? zodat ik verder kan strijden met mijn ZF. wat kost een noodvulling?
do, 10/28/2004 - 19:28 Permalink
Bliepmiep

Wij hebben hetzelfde gehad met onze autoverz.
Die betaalden we per jaar, ik heb tijdens de verhuizing notabene zelf de adreswijziging verstuurt. Zowel naar ANWB als verzekering (via anwb).
Bleek niet verwerkt, nu uit de verzekering gegooid. De enige die ons aan wil nemen, wil dat we 1000 contant langs brengen. Dacht het dus niet. Auto staat nu op mijn naam, kost ons wel no-claim. Maar ja...

Verzekeringen zijn vervelend, wellicht heb je een rechtsbijstandsverz. waar je wat mee kan of stap eens in een rechtswinkel binnen.

Aan de andere kant, aanvullende verzekering vergoed tot een bedrag van 200 nog wat 75%. Je kan er ook voor kiezen die tandartskosten zelf 100% te betalen en dan na het saneren weer een andere verzekering te nemen. Ik kan alleen niet in je financiele situatie kijken.
do, 10/28/2004 - 19:33 Permalink
Roxanne

vervelend voor je allemaal ( komt bekend voor hoor... :-? wij hadden het met internet verhuizing )

maar om alles op een rijtje te zetten:

je heb wel een tandarts nu?
hoelang heb je de pijn al?
hoe voelt het precies?

wat je altijd kan doen is op consult gaan bij een tandarts, dan zal je contant of per pin moeten betalen, en dat is waarschijnlijk dan een consult ( code C13 á €17,60 ) + een foto maken ( code X10 á €13,00 ) en dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is. en dan kan je eigelijk 3 kanten op.

( antibiotica voorschrijven en over een week terug komen voor vervolgbehandeling ( vullen of wkb of trekken ) kan ook voorkomen )

en ik weet veel code's uit mijn hoofd, alleen niet nu ff ( ben erg ziek ) kan wel wat neer zetten wat waarschijnlijk gebruikt zou moeten worden:

A10: Anesthesie €11,60
V13: 3 vlaksvulling ( dat is een vulling die eigelijk van links naar rechts loopt over de kies ) €43,60 ( of het is een composietkroon, dat durf ik niet met zeker heid te zeggen! dus dit maar ff tussen neus en lippen lezen ;-)

Extractie ( een kies trekken ), je hebt een code voor een makkelijke extractie, en voor een moeilijke.

De makkelijke (code H10) is €18,60 en de moeilijke (code H30) is €46,40.

Nu is dit allemaal uit het hoofd genomen, en kan ik nog gecorrigeerd worden, maar ik denk dat ik er niet veel centen vanaf zit.

ik weet dat het een hoop geld is, maar ik zou zeker een afspraak maken bij de tandarts om in ieder geval te kijken wat er gedaan moet worden, en dan maar hopen dat het bij de verzekering goed komt, maar er moet toch echt wel wat gedaan worden aan de pijn/kies want als je hier langer mee rondloopt wordt het helaas alleen maar erger.

Groetjes en veel succes!
Roxanne :smt006
vr, 10/29/2004 - 13:12 Permalink
eduard33

hallo, bedankt voor je reactie.

ik heb op dit moment geen tandarts. ik heb er een gehad in amstelveen, maar die ging zodanig tekeer in de mond van mijn vriendin dat ze met blaren thuis kwam! die hebben we dus meteen opgezegt! dus ik ben tantartsloos, maar ik weet er nog wel een. helaas is die pas maandag weer te bereiken. ik heb de pijn al een paar maanden, maar meestal heb ik er geen last van en dan gaat het weer in een vergeet hoekje. maar nu is de pijn is soms vergelijkbaar met een zilver papiertje op een vulling. vaak zijn het steken en soms is het een constante pijn.

een zenuw kanaal behandeling is wel nodig denk ik. ik wil het niet laten trekken want dan wordt het een zichtbaar gat. allemaal een beetje moeilijk op dit moment dus.
vr, 10/29/2004 - 16:22 Permalink
Roxanne

Ja inderdaad dat kan ik begrijpen, misschien kan je met de tandarts overleggen dat je een betalingsregeling schikt, omdat je het niet anders kan betalen.

misschien gaat hij wel akoord en is je gebit wel heel goed te redden!

Groetjes en succes!
vr, 10/29/2004 - 21:05 Permalink