Hoe onderhoud ik mijn gebit het beste??

Author:
nadialife
Posted:
di, 10/19/2004 - 22:15
Ik heb net te horen gekregen dat ik twee gaatjes heb, ik kan beter zeggen twee gaten, want er moet op een een kroon en de ander een in lay of een kroon. Het is voor het eerst in mijn leven dat ik gaatjes heb en ik ben dus best wel teleurgesteld.

Ik ben dus best wel geschokken, zeker omdat ik mijn tanden drie keer per dag poets (nee, eerlijk is eerlijk ik floste niet) na iedere maaltijd.
Graag wil ik jullie tips over hoe ik mijn gebit het beste kan onderhouden.
Wat doe ik als ik midden op de dag een koekje eet of snoepje eet, moet ik dan meteen poetsen. Voor de lunch, 's ochetend dus eet ik ook altijd een appel, moet ik dan ook meteen poetsen. Moet ik dan 5 keer per dag poetsen?? Ik heb namelijk gehoord dat teveel, meer dan drie keer per dag ook niet goed is. En ik ben nu dus aan het flossen gegaan, maar soms blijft het draad vastzitten tussen de tanden. Wat kan ik dan het beste doen???

Please help me, ik wil echt geen gaatjes meer, ik heb ervan geleerd.

Alvast bedankt
Lisa 30

In ieder geval is direct na je eten poetsen niet goed voor je tanden!! Wacht eerst een uur zodat de zuurgraad weer normaal is, ander rag je je glazuur eraf. Op internet kun je 'de goede manier van poetsen' vinden. Even zoeken op Google dus.
Ik ben zelf net voor het eerst naar de mondhygieniste geweest en die heeft me precies verteld, en voorgedaan, hoe je je tanden en kiezen het beste poetst en stookt/flost.
Maak dus een afspraak met de mondhygienist en laat hem/haar je het haarfijn uitleggen.
Groetjes!
wo, 12/01/2004 - 22:54 Permalink