Wijsheidstanden

Author:
stef1987
Posted:
wo, 11/03/2004 - 15:50
Ik heb gisteren alle 4 mijn wijsheidstanden laten trekken. Heb er weinig last van gehad tot over een paar uur terug:

- De draadjes die erin zitten vind ik wel heel erg los zitten, precies of ze kunnen er elk moment uitkomen. Over 10 dagen moet ik pas naar de tandarts om deze te laten verwijderen. Is het erg dat deze zo los (lijken te) zitten ?

- Ik heb sinds een uurtje enorm veel mijn op de plaats waar mijn linkerboven wijsheidstand stond, te pijn is niet meer te harden en ik heb al 2 pijnstillers genomen. Kan ik hier nog iets anders tegen doen ?

- Van het weinige dat ik reeds gegeten heb, blijft er toch veel aan men tanden hangen. Mag ik deze nu mijn wijsheidstanden getrokken zijn poetsen ?

Alvast bedankt,

Stef
Roxanne

Ik heb gisteren alle 4 mijn wijsheidstanden laten trekken. Heb er weinig last van gehad tot over een paar uur terug:

- De draadjes die erin zitten vind ik wel heel erg los zitten, precies of ze kunnen er elk moment uitkomen. Over 10 dagen moet ik pas naar de tandarts om deze te laten verwijderen. Is het erg dat deze zo los (lijken te) zitten ?

Hechtingen zijn alleen om de wondrandjes bij elkaar te houden, en om er geen voedsel in te laten komen volgens mij...

- Ik heb sinds een uurtje enorm veel mijn op de plaats waar mijn linkerboven wijsheidstand stond, te pijn is niet meer te harden en ik heb al 2 pijnstillers genomen. Kan ik hier nog iets anders tegen doen ?

Misschien helpt een uurtje op bed slapen iets, heb je geen pijnstillers van de kaakchirurg gehad? anders neem je er nog eentje ( niet te veel anders dan ben ik je tips aan het geven om jezelf te vergiftigen ;-) )

- Van het weinige dat ik reeds gegeten heb, blijft er toch veel aan men tanden hangen. Mag ik deze nu mijn wijsheidstanden getrokken zijn poetsen ?

Zolang je voorzichtig doet, en niet te hard staat te scrobben, en met spuug alleen de tandpasta uit, spoel maar niet, anders spoel je misschien het bloed klontje uit de wond...

Alvast bedankt,

Stef[/quote]
wo, 11/03/2004 - 15:57 Permalink
stef1987

Ik heb al een tijdje in de zetel gelegen, maar de pijn gaat niet over, integendeel, nu doen mijn andere tanden ook verschrikkelijk pijn. :-?
wo, 11/03/2004 - 16:39 Permalink
Roxanne

Tanden echt? dat is normaal, als je via de zoekfuntie van het forum rond snuffelt zal je het wel lezen dat het vaker tegen komt...

Rustig aan doen dan maar!
wo, 11/03/2004 - 16:46 Permalink
stef1987

Bedankt voor je reactie. :)

Wat mag ik nu (gisteren was operatie) al eten ? Ik heb vandaag enkel nog maar pudding, gegeten, en daar kom ik niet mee toe hoor.
wo, 11/03/2004 - 17:26 Permalink
dj

Je mag haast alles als je de wond maar een beetje voorzichtig poetst en ook niet hard gaat staan spoelen! Ook een beetje uitkijken met bloedverdunners zoals alcohol en aspirine kan geen kwaad.
wo, 11/03/2004 - 18:03 Permalink
stef1987

Ik heb nu al een uur onuitstaanbare pijn op de plek waar mijn linkerbovenwijsheidstand stond, de tanden in die buurt doen ook verschrikkelijk pijn, soms maakt het een knarsend geluid en af en toe krijg ik een pijnsteek. Ik heb anderhalf uur geleden pas een pijnstiller ingenomen.

Is dit normaal ?
wo, 11/03/2004 - 20:31 Permalink
stef1987

Nog een laatste vraagje: op de doos van de pijnstillers staat dat ik er 3 per dag moet nemen, kan het kwaad als ik er 4 neem omdat ik zoveel pijn heb ?
wo, 11/03/2004 - 22:03 Permalink
marjolyn

Hoi

Ik heb mijn verstandskiezen dinsdag laten trekken/snijden.
Watvoor medicijnen heb je voorgeschreven gekregen?
Ik heb een recept gekregen van de kaakchirurg van paracetamol 500 MG.
Bij pijn mag ik 1 tablet en ik mag er maximaal 5 op een dag.

Volgens mij kan het geen kwaad dat je hechting doorslik hoor, heb ik ook een keer gehad, als je maar niet gaat trekken aan de hechting, want dan heb je een kans dat je je wond weer open trek met alle gevolgen van dien. Je kan ook proberen om het loshangende heching af te knippen.

Groetjes Marjolijn.
vr, 11/05/2004 - 12:56 Permalink
stef1987

Ibuprofen van 600 mg, ik mag er 3 per dag nemen.

Ondertussen is de pijn al wat gebeterd en zijn m'n wangen niet meer erg opgezwollen. :)
vr, 11/05/2004 - 13:06 Permalink
stef1987

Ik heb wel schrik om volgende week naar de tandarts te moeten gaan om de draadjes te laten verwijderen, heb al van verschillende mensen gehoord dat dat vrij pijnlijk moet zijn ... :(
vr, 11/05/2004 - 14:12 Permalink
marjolyn

Huh? heb jij geen oplosbare hechtingen gekregen?
Ik wel bij mij lossen ze binnen een aantal weken op.
Waarom heb jij geen oplosbare hechtingen gekregen?

Groetjes
vr, 11/05/2004 - 14:28 Permalink