Hallo,
Ik heb een vraagje:
Is het gebruikelijk dat na het chirurgisch verwijderen van een verstandskies, je wang mee wordt gehecht?
De hechting bstaat uit oplosbaar materiaal.
Want bij is een stukje van me wang mee gehecht, en ik ben bang als mijn wang dalijk gaat slinken dat het dan onwijs veel pijn gaat doen omdat het dan trekt.
En bij de vorige had ik dat niet
Groetjes Marjolijn
Ik heb een vraagje:
Is het gebruikelijk dat na het chirurgisch verwijderen van een verstandskies, je wang mee wordt gehecht?
De hechting bstaat uit oplosbaar materiaal.
Want bij is een stukje van me wang mee gehecht, en ik ben bang als mijn wang dalijk gaat slinken dat het dan onwijs veel pijn gaat doen omdat het dan trekt.
En bij de vorige had ik dat niet
Groetjes Marjolijn
Ik zou je toch adviseren om de kaakchirurg even te bellen en het te vragen....
Er moest door het bot geboord worden, en er werd eigenlijk iet veel verteld. Toen ik weer buiten stond ( beetje trillerig nog) merkte ik ook dat mijn wang aan mijn tandvlees gehecht was. Dat gaat daarna best wel trekken, en heel langzaam wordt het weer iets van jezelf zonder dat je er last van hebt. Ik heb nooit geweten waarom dat zo gedaan was. ( Toen was ik nog niet erg assertief) Nu ben ik weer bij de kaakchirurg en hij vertelde me dat er toen een open verbinding is ontstaan naar de bijholten, en dat er daarom op deze manier gehecht is. Ik had daar zo weinig kaakbot, dat dit zo een open verbinding werd. Daarom kan ik nu
na mijn kaakoperatie met voorafgaan orthodontie wel bot uit mijn heup laten halen om dat in het kaakbot te zetten en dan kunnen er 2 implantaten op komen.
Dus ik ken jouw situatie niet, maar zou het kunnen zijn dat er bij jou ook door te weinig kaakbot een open verbinding is ontstaan?
Bij mij zijn de verstandskiezen wel rechts boven en onder getrokken maar bij mij is het onder dat me wang is mee gehecht.
Vorige keer had ik dat niet.
Het lijkt mij als mijn wang gaat slinken dat het gaat trekken, moet toch veel pijn doen, want dat trekt dan ook aan de wond.
Had de kaakchirurg daarvoor een reden om mijn wang mee te hechten?
Dit is meestal geen enkel punt omdat de wond zich snel sluit, maak je geen zorgen!
Bij mij werd onoplosbare draad gebruikt, dus ik moet binnen enkele dagen naar de tandarts om deze te laten verwijderen, (hopelijk is dit niet pijnlijk) maar bij sommige vrienden van mij die hun wijsheidstanden ook hebben laten trekken lost de draad vanzelf op.
?
Oplosbare worden vaker gebruikt als je niet terug hoeft te komen voor controle.
Mogelijk dat daar het antwoord op jouw vraag te vinden is? Nl. dat de kaakchirurg het wegens ontstekingsgevaar beter vond om met onoplosbaar hechtdraad te hechten.
Maar ik ben geen professional en misschien zijn er nog andere redenen... Ik heb zelf na het trekken van verstandskiezen en deze kies waar een implantaat voor in de plaats is gekomen alleen maar oplosbaar hechtdraad gehad.
:smt006 Monique
Deed dat pijn, de verwijdering van die draadjes ? Ik moet morgen immers naar de tandarts daarvoor. :-?
Succes hoor!
De tandarts zei dat de onderste draadjes helemaal onder m'n tandvlees zaten, en dat heb ik gevoeld ook, deed heel veel pijn. :-? De bovenste waren er op 5 seconden uit.
Maar ik ben blij dat ik er nu helemaal vanaf ben.
Maar gelukkig ben je er nu van af.
Ik heb me inderdaad geen zorgen hoeven te maken, want de hechting is los aan het laten. Dus alles gaat goed met de genezing van de wond!
Groetjes Marjolijn.