Kiespijn na het vullen met zilveren vulling

Author:
pierre1978
Posted:
di, 11/09/2004 - 07:14
Hallo,

Gisteren ben ik bij de tandarts geweest. Deze heeft de noodvulling geheel verwijderd die vrijdag jl. geplaatst was en de witte vulling die er zat.

Vervolgens heeft hij het gevuld. Eerst wat composiet en daarna verder g evuld met zilverkleurige vulling (amalgaan of iets dergelijks). Na het vullen mocht ik 1 uur niet eten of drinken.

Nu merk ik sinds gisterenavon dat de kies gevoelig is. Een vervelend gevoel en ook pijn scheuten door de kies met eten en drinken (koud, warm).

Wat zou de oorzaak hiervan zijn?

PIerre
Ad

Kies kan gevoelig zijn na een vulling, of via de vulling op warmte en kou reageren. Als de reacties erg heftig zijn :o en niet weggaan kan het zijn dat de pulpa ontstoken is :cry: . Dat gaat meestal niet vanzelf over! Wellicht is een wortelkanaalbehandeling dan nodig. Raadpleeg je tandarts als 't niet rustiger wordt.
zo, 11/14/2004 - 00:20 Permalink
pierre1978

HEt is nu 6 dagen geleden dat me kies gevuld is met een composiet/almagaan vulling. Helemaal onder heeft ie wat composiet gedaan en dan boven van die zilverkleurige vulling (amalgaan?).

Als er nou kou op komt, warmte of zoetigheid, trekt het door me kies heen. Zit een raar gevoel in de kies.

Met noodvulling was het minder dat. Maar wel gevoelig met noodvulling. Met het eruit halen van de noodvulling (boren) ook aardig wat pijn.

Over een week moet ik terug naar de tandarts.

PIerre
zo, 11/14/2004 - 09:41 Permalink