Daar ben ik weer,
Gisteren is mijn inlay geplaats, nou was voor het plaatsen van de inlay (dus na het boren) mijn kies en de kies ernaast al gevoelig voor warm en koud. Maar na de plaatsing van de inlay is de kies ernaast en de tand ernaast (mijn hoektand) nog steeds gevoelig voor koud en warm en zelfs nog gevoeliger dan voor de plaatsing van de inlay.
Is dit normaal??? Het doet geen pijn, maar als ik heel hard inadem en bewust de lucht op in dat gebied plaats voor deze gevoeligheid echt en natturlijk bij het eten. Mijn hoektand was namelijk niet gevoelig voor de plaatsing, waarom heeft dat zich uitgespreid??
Alvast bedankt.
Gisteren is mijn inlay geplaats, nou was voor het plaatsen van de inlay (dus na het boren) mijn kies en de kies ernaast al gevoelig voor warm en koud. Maar na de plaatsing van de inlay is de kies ernaast en de tand ernaast (mijn hoektand) nog steeds gevoelig voor koud en warm en zelfs nog gevoeliger dan voor de plaatsing van de inlay.
Is dit normaal??? Het doet geen pijn, maar als ik heel hard inadem en bewust de lucht op in dat gebied plaats voor deze gevoeligheid echt en natturlijk bij het eten. Mijn hoektand was namelijk niet gevoelig voor de plaatsing, waarom heeft dat zich uitgespreid??
Alvast bedankt.
Het hoeft niet zo te zijn hoor, dat het zich heeft uitgespreid bedoel ik. Het gevoel kan best bij die ene kies met inlay vandaan komen. Ik heb zelf een wkb aan de 1e kies na m'n hoektand gehad en daarvoor dacht ik ook alsmaar dat het die hoektand was die zo vervelend deed, want dáár voelde ik de pijn, maar het bleek dus de kies ernaast te zijn.
Na een diepe vulling kan het ook een tijdje wat gevoeliger zijn, dus ik denk dat dat met een inlay niet echt anders is. Probeer je nog niet al te veel zorgen te maken!
Succes ermee hoor!
:smt006 Monique
Andere tanden nu gevoelig na plaatsing inlay
Wil je mij eens uitleggen, hoe dat gaat zo een inlay plaatsing. Wat er allemaal bij komt kijken.... Ik wou het wel eens graag weten.
Welke kleur heb de inlay dan, goud of porselein.
Groetjes Maurice.
Mijn tandarts zei dat ze me dit aanraadde om dat het een echt mooi product is. Maar wel duur.
Kijk anders ook hier: tandartsplein.nl , gebruik de zoekfunctie en type hier inlay. Je krijgt hier dan twee links, bekijk beide links want de een legt je de behandeling uit (het boren en wat voor soort vulling je kan kiezen en de andere de voor -en nadelen van inlay, dit bevindt bijna helemaal onderaan de pagina. De pagina is in paragrafen verdeelt;
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het, voor zover ik ze kan beantwoorden dan.
Nadia
Het is nu andere week geleden en ik hij blijft gevoelig voor warm en koud, maar ook zonder iets warms of kouds is hij vrij gevoelig, het komt met vlagen. Ik zou het alleen niet als pijn willen omschrijven.
Wat denken jullie???
Nadia
Please Help
Nadia