Help! is dit goed??

Author:
marjolyn
Posted:
wo, 11/17/2004 - 15:45
Hallo,

De verwijdering van mijn verstandskies linksonder is nu 2 weken geleden.
Ik keek net even hoe het eruit zag maar tot mijn grote verbazing zag ik dat een gaatje in mijn tandvlees zit, de hechting is er inmiddels uit.
Is dit wel goed, want ik ben zo bang dat het gaat ontsteken door etensresten.

Groetjes Marjolijn.
Moon

Na het eten even goed spoelen (ikzelf spoelde altijd met lauw water, omdat koud water niet prettig aanvoelt) en de etensresten zijn verdwenen uit de wond.
Hou het goed in de gaten en zo schooon mogelijk!
wo, 11/17/2004 - 16:01 Permalink
marjolyn

Ik bel morgen wel me tandarts, want ik ben er niet gerust op.
Of moet ik daarvoor me kaakchirurg bellen die me geholpen heeft?
wo, 11/17/2004 - 16:15 Permalink
de digitale tandarts

Je hebt verder geen klachten! Niet teveel zorgen maken dan hoor; het lichaam heeft vaak meerdere weken nodig om het gat op te vullen.
wo, 11/17/2004 - 17:28 Permalink
Moon

Ik bel morgen wel me tandarts, want ik ben er niet gerust op.
Of moet ik daarvoor me kaakchirurg bellen die me geholpen heeft?

Zoals Incicor al zei... je hebt geen klachten... Maar als je er erg ongerust over bent, dan moet je natuurlijk gewoon doen wat voor jou het prettigste is!
Ik denk dat de tandarts of kaakchirurg ook zal zeggen dat je je geen zorgen moet maken omdat je er geen pijn aan hebt en dat je goed moet spoelen!!!
wo, 11/17/2004 - 18:22 Permalink
Moon

Iets wits wat je ziet, kan ook de genezing zijn. Je moet je voorstellen dat je een behoorlijke wond in je mond hebt zitten. Deze wordt door je lichaam bescherm met een korts. Wat gebeurt er met korsten die nat zijn? Die worden volgens mij wit. Daarmee wordt de wond afgesloten voor bacterien. Volgens mij is dat gat van jou gewoon keurig aan het genezen!
Heb je er pijn aan of nogsteeds niet???
zo, 11/21/2004 - 11:07 Permalink
Moon

Marjolyn... meisje... WAAR maak je je druk om???
Op het moment dat er iets mis is merk je dat aan pijn! Wanneer je geen pijn hebt aan de wond en het alleaal keurig schoon houdt, is het allemaal prima in orde!
Maak je pas zorgen als je pijn hebt, oke! Daar maak je het jezelf een stuk makkelijker mee!!! :D
zo, 11/21/2004 - 11:46 Permalink
marjolyn

Sorry, maar als ik iets vreemd opmerk in mijn lichaam, maak ik mij al snel erg druk, normaal heb ik nooit wat. Ik ben nooit ziek enzo, en nu zit ik in een periode dat er ineens van alles gedaan moest en moet worden zeker aan mijn gebit. Zeker door de laxheid van mijn oude tandarts. De beste man maakte nooit foto`s en gaf nooit poets instructies etc. dus ik ging ervan uit dat ik goed poetste totdat ik bij de nieuwe tandarts kwam, bleek dus gewoon dat ik 21 jaar verkeerd heb gepoetst. Met alle gevolgen van dien. Dus daarom maak ik mij druk. Want ik ben ook erg bang voor de tandarts en kaakchirurg. Maar ik ben erg blij dat er niks aan de hand is, want ik moet er echt niet aan denken om weer terug te moeten. :wink:

Groetjes Marjolijn
zo, 11/21/2004 - 19:45 Permalink
Moon

Precies! Wees blij! Ik snap je zorgen en je angst.. maar ik wilde je alleen duidelijk maken dat je ook kan "overdrijven"!!!

Ennuh! nooit sorry zeggen voor de dingen die je voelt. Je kan beter vragen of het niets ernstigs is als dat je je er zorgen om maakt!!!

Fijne avond nog even verder!
zo, 11/21/2004 - 19:52 Permalink