Gezocht contactinformatie van verschillende prive-klinieken

Author:
uplanitia
Posted:
di, 09/07/2004 - 10:36
Goedendag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben op zoek naar contactinformatie van een aantal prive-tandklinieken in binnen en buitenland. Bij voorkeur de klinieken die hoog staan aangeschreven.

Ik heb al contactinfo van een kliniek in Renswoude, maar ik wil kunnen vergelijken. Binnen en/of buitenland is ook goed.

Dankuwel,

Met vriendelijke groet,

Uplanitia
dj

Er zijn niet zoveel mensen op de site te vinden die ervaring hebben met priveklinieken, het meeste gaat dan over het CDC. Daar kun je dus als je het in de zoekfunctie intiept wel eea aan ervagingen over vinden.

Dan zijn er nog wel mensen met berichten over tandartsreizen, ik vermoed dat daar ook wel priveklinieken tussen zitten. Meestal posten die mensen maar eenmalig en het is ook moeilijk in te schatten in hoeverre die mensen de kwaliteit van het geleverde werk goed kunnen beoordelen of hebben laten beoordelen. Zoeken op "reizen", "Hongarije", "Turkije" levert dan eea op maar ik zou zeggen pas in het algemeen op met tandartsreizen, denk er wel heeeeel erg goed over na, doublecheck veel dingen, zoek wat onafhankelijke bronnen.

Doeg
di, 09/07/2004 - 22:11 Permalink
infocarel

Hallo,
Mijn naam is Carel Verschoor en ik ben voorzitter van Stichting Esculaap.
Wij bemiddelen tussen de aanvrager en prive klinieken, hoofdzakelijk tussen de Benelux en Polen.
Een van de klinieken waar wij voor adviseren is:
http://www.stomadent.pl

Het is een hoog aangeschreven kliniek, veel van haar klanten komen uit Duitsland en Zweden.
Wij behartigen de belangen voor de aanvrager, kunnen eventueel u brengen en verzorgen eventueel het Hotel.
Als deze zaken op een rj, geeft dat toch een besparing van wel 50%

Wij beogen niet de concurentie aan te gaan met de Nederlandse Tandartsen en de tandtechnieker, de praktijk heeft geleerd dat er dikwijls geen tandarts te vinden is.

Ook is het te gek voor woorden dat je aan iemands glimlach kan zien, of de persoon kapitaalkrachtig voldoende is om uberhaupt de tandarts te betalen. Indien noodzakelijk verzorgen wij als intermediair ook een financiering om de kosten te kunnen betalen.

Ook kan er gewerkt worden in combinatie van je eigen tandarts, het is maar hoe je dat zelf wilt invullen.

Voor eventuele vragen kan je me altijd mailen, en eventueel daarna eens een afspraak maken.

Groet,
Carel Verschoor
wo, 11/10/2004 - 12:41 Permalink
dj

Okee. De regels hiervoor zijn vanaf nu: Mensen die een tandartsreis vertegenwoordigen of hierin bemiddelen mogen:

- als reaktie mensen wijzen op het bestaan van bijvoorbeeld tandartsreizen
- geen nieuwe threads hierover beginnen
- een link, telefoonnummer of adres in het onderschrift plaatsen en daar kort in het bericht aan refereren
- deze info niet in het bericht zelf zetten
- verdere uitleg over de werkwijze, voor- en nadelen etc. mag niet meer in het bericht plaatsen. Dat moet b.v. op de eigen site van een organisatie.
-vragen van gebruikers van tandarts.nl hierover kort beantwoorden

Voorbeeld, dit:

Heb je aan de mogelijkheid van een tadnartsreis gedacht? Ik bemiddel hierin, voor meer info kun je op de link in mijn onderschrift klikken.
------------------------------------------------------------------------
carel van Stichting Esculaap, http://www.esculap.de

mag nog, maar niets meer, tenzij kort en naar aanleiding van een vraag van een niet bij zo'n organisatie betrokken gebruiker.

Deze regels worden op veel fora op een soorgelijke manier toegepast, het zijn goede regels.
wo, 11/10/2004 - 18:35 Permalink
vV

Ook in nederland zijn mogelijkheden grote gebitsrenovaties middels een financiering voor elkaar te krijgen. Voordeel is dat wanneer de behandeling in 1 jaar afgerond wordt dit wellicht kan leiden tot belastingteruggave middels aftrek bijzondere ziektekosten. een intermediair hiervoor is gevestigd in Arnhem, Ethetic Dental Plan.

Overigens bestaat zonder meer de expertise en vakkundigheid in Nederland, en er is geen discussie achteraf over herstel/garantie, want alle aanspreekpunten zijn dichtbij. Ik heb zelf helaas meerdere keren bij patienten dingen mis zien gaan die uitgeweken zijn naar het buitenland. In nederland terug zaten ze met de gevolgen van slecht werk, met als gevolg dat ze meer geld kwijt waren en in enkele gevallen zelfs tanden/kiezen zijn kwijtgeraakt.

Overigens bestrijd ik dat er geen tandarts te krijgen is in nederland. Er zijn regio`s met problemen, maar dan is er uit te wijken naar een andere provincie (nog altijd dichter bij meestal dan het buitenland..

Overigens is een kliniek als Renswoude naar ik weet erg duur, zonder in mijn ogen toegevoegde waarde anders dan snelheid.
do, 11/11/2004 - 09:05 Permalink
infocarel

Er zijn gerust meer manieren om het gebit te laten renoveren.
Wat de garantie betreft zelf heeft mijn gezin ook een zeer slechte ervaring met een zich noemende tandarts. Bij een proces blijkt dat toch de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Conclussie: goed en slecht is een werelwijd begrip!
Juist de klinieken waar wij contact mee hebben, dragen zorg voor een uiterste nauwkeurigheid in alle handelingen.
Dat de afstand verder is dat is nu eenmaal het gevolg van de werkelijkheid, u zegt dat het tandarts probleem wel mee valt, dan slaat u de plank mis!
Kijkt u zelf op deze site, en zoek bijvoorbeeld een tandarts op in Zeewolde, Dronten, Lelystad enz.
Dan kan je wel zeggen dat zijn toevallig plaatsen waar geen tandarts is, nu waar het om gaat is dat mensen die geen tandarts hebben, daar kan een alternatief worden aangeboden!

Onze bemiddeling is niet de beste keus, let wel, het is een zeer goed alternatief als er geen andere wegen meer zijn.
Wat het aanspreekpunt betreft, dat is nu ook geen probleem, waarschijnlijk door de absolute zorgvuldigheid zal er minder worden geklaagd, bij echte problemen kost het je minimaal een dag, daar kom je niet onder uit.

Graag wil ik vermelden dat ik geenszins een reclame wil maken voor onze inzet, doch uitsluitend kenbaar maken dat wij er zijn.
Als ik op verschillende fora vooroordelen lees, reageer ik daar allert op.
Met vr.gr.
Carel Verschoor
do, 11/11/2004 - 10:19 Permalink
vV

Wat ik bedoel is dat wanneer in de eigen regio geen tandartsen te vinden zijn, dit niet voor heel nederland geldt! DUS is er geen reden naar Polen oid af te reizen, hier in Arnhem zijn meerdere praktijken die nog inschrijven (onder voorwaarden). Ikzelf werk daarnaast ook op horizontale verwijzing, dus verwijzing door een huistandarts die bepaalde deelgebieden niet voldoende beheerst om het werk zelf te doen.

Ook in nederland lopen prutsers rond, echter te zeggen dat deze de hand boven het hoofd worden gehouden gaat erg ver, zeker omdat de lezer van dit forum de betreffende casus niet kent!

Uit de door de tuchtraad gepubliceerde uitspraken kom ik tot de conclusie dat een tandarts die slecht werk wordt geleverd weldegelijk wordt aangepakt.

wanneer iemand geen gelijk heeft gekregen van een tuchtraad wordt het er helaas heel vaak op gegooid dat de medicus de hand boven het hoofd gehouden werd, maar het ligt veel genuanceerder dat dat. Maar dat is een heel andere discussie, dus dan graag ander topic openen!

Dan nog is het gemakkelijker de discussie te voeren in NL dan over de grens! (ook verzekeringtechnisch)

Verder blijf ik bij mijn stelling dat er IN MIJN OGEN geen reden is uit te wijken naar het buitenland ZEKER NIET voor uitgebreide rehabilitaties.
do, 11/11/2004 - 12:50 Permalink
minique

Ik denk dat het nu te ver van de vraagstelling af gaat.
Uplanitia is op zoek naar contactinformatie over privéklinieken in binnen- en buitenland. Er wordt nu gediscussieerd over het werk dat afgeleverd wordt (in Nederland en daarbuiten) en over uitspraken van de tuchtraad over al dan niet slecht werk van tandartsen. Op zich een interessante discussie, maar een die niet bij deze topic thuishoort.

Dus nu graag terug naar de vraagstelling: Uplanitia was op zoek naar contactinformatie over privéklinieken in binnen- en buitenland. En willen jullie door discussiëren, doe dat dan a.u.b. in een nieuwe topic.

:smt006 Monique
do, 11/11/2004 - 13:36 Permalink
vV

Zoals ik al aangegeven had.
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen:

In duitsland zijn werkzaam de gebroeders Kleinsman, bekend van TV. Hun praktijk is meen ik gevestigd in Kleef, en zij hebben een internetsite geloof ik.
Naast reeds eerder genoemde klinieken in Renswoude, Best en Kerkrade is mij in nederland in ieder geval niets bekend, en ik denk dat het er ook heel erg vanaf hangt wat de intentie van de vraagsteller is, oftewel om wat voor soort behandeling het gaat. Met die kennis is de vraag denk ik acurater te beantwoorden.
do, 11/11/2004 - 16:54 Permalink
vV

De oorspronkelijke vraag is denk ik inmiddels voorzover mogelijk afdoende beantwoord.
Nu mijn wedervraag: waarom wilt u dit weten, oftewel wat is de intentie?

Afhankelijk daarvan namelijk is wellicht een antwoord te formuleren wat veel beter aan uw eigenlijke behoefte voldoet.

Genoemde klinieken in ieder geval in NL zijn over het algemeen namelijk erg duur, dezelfde behandeling en ook kwaliteit kan probleemloos door mij of vele andere "huistandartsen" in NL gehaald worden, vaak voor de helft van het geld.
di, 11/23/2004 - 17:36 Permalink
dj

Carel lees de threads waarop je reageert, zoals hierboven. Je mist eea namelijk. Je onderschrift is te vinden in je profiel.
di, 11/23/2004 - 18:59 Permalink
infocarel

Carel lees de threads waarop je reageert, zoals hierboven. Je mist eea namelijk. Je onderschrift is te vinden in je profiel.

Als het goed is, is de instelling nu juist.
Carel Verschoor
wo, 11/24/2004 - 01:42 Permalink
minique

Prima zo, en vanaf nu ook niet meer quoten (tenzij het voor de duidelijkheid noodzakelijk is), maar op 'nieuw antwoord' klikken. Zoals hierboven, in je reactie aan DJ had je dus niet hoeven quoten...

:smt006 Monique
wo, 11/24/2004 - 08:15 Permalink
vV

Ik begin mij af te vragen of de oorspronkelijke vragensteller nog wel actief is (slechts 1 posting), oftewel: graag moijn vraag beantwoorden, DUS MELD JE!!

(of speelt hier achter de schermen iets anders?????)
wo, 11/24/2004 - 21:12 Permalink