heyhey allemaal,
Ik heb een probleempje, maar ik weet niet wat de oorzaak er van is.
De laatste 3 dagen heb ik een drukkende "pijn" nou ja niet echt pijn maar het 'spant' zo in de tanden van mijn linker onderkaak, het lijkt wel alsof er op geduwd wordt. Alle tanden links beneden voelen gespannen aan, buiten mijn verstandskies, daar voel ik geen pijn. Wat zou dit kunnen zijn?
dank je wel!!
Ik heb een probleempje, maar ik weet niet wat de oorzaak er van is.
De laatste 3 dagen heb ik een drukkende "pijn" nou ja niet echt pijn maar het 'spant' zo in de tanden van mijn linker onderkaak, het lijkt wel alsof er op geduwd wordt. Alle tanden links beneden voelen gespannen aan, buiten mijn verstandskies, daar voel ik geen pijn. Wat zou dit kunnen zijn?
dank je wel!!
kan dit groeipijn zijn ?? Ik ben het nog even aan het aanzien voor ik naar de tandarts ga, ik heb uiteraard hetzelfde probleem zoals zovelen, een beetje schijterig voor die vent...
Het kan inderdaad varieren van niks, een doorbrekende verstandskies, overbelasting door knarsen/klemmen tot vele andere zaken. Mijn advies is dan ook om de tandarts er naar te laten kijken.
succes!
Het zouden de verstandskiezen kunnen zijn, want ze zijn nog niet helemaal uitgegroeid. Maar kan het zijn dat de groei hiervan pijn veroorzaakt in de andere tanden (heb ook soms lichte oorpijn) ? Ik heb eerder de indruk dat door de groei mijn andere tanden aan het 'verplaatsen' zijn, kan dat? Ik zie geen verplaatsing maar heb wel dat gevoel, zo spant het. Maar ik maak me toch wat zorgen, want stel dat ik een ontsteking ofzo heb...
Succes hoor en probeer je niet al te veel zorgen te maken!
:smt006 Monique
Maar is dat mogelijk dat door de verdere groei van de verstandskiezen de andere tanden verschuiven (naar voren toe)? Mijn tanden staan allemaal recht en heel dicht op mekaar, dus ik heb nergens plaats over voor eventuele verschuivingen. Hopen dat ze niet over elkaar beginnen groeien hoor.
Dank je wel hoor allemaal voor jullie reacties! XXX
Tegen dat knarsentanden: heel belangrijk is al dat je je bewust wordt dat je het doet. Sommige mensen doen het ook overdag (van is het meestal klemmen) en dat kan je door bewustwording redelijk afleren. 's Nacht is lastiger natuurlijk. Je kunt door de tandarts een 'splint' laten maken (soort gebitje dat over je tanden gaat). Volgens mij voorkomt dat niet dat je knarst, maar het voorkomt wel dat er schade ontstaat door het knarsen.
Gebruik de zoekfunctie maar eens om meer te weten te komen over knarsen en klemmen.
:smt006 Monique
had vanochtend het gevoel alsof mijn kaakbeen helemaal uit elkaar hing :-? was pijnlijk