plaatje gebarsten na twee dagen

Author:
raphael
Posted:
za, 11/27/2004 - 10:42
Afgelopen donderdag heb ik een noodplaatje gekregen, ik heb 's middags al weer naar mijn tandarts gebeld om aan te geven dat het niet goed zat. Nu is mijn tandvlees en gehemelte erg rood en pijnlijk en ik heb ontdekt dat er ook al een barst in het plaatje zit. Zou dat door de slechte pasvorm kunnen komen? Ik snap wel dat een plaatje moet klemmen om er niet uit te vallen, maar moet het zo strak dat het pijn gaat doen. Dan worden het lange 3 maanden voor mij, want dan mag de brug worden geplaatst.
Maandag moet ik terug naar de tandarts, wat mag ik dan verwachten? Moet ik zelf een nieuw plaatje betalen? Volgens mij kan het niet door te hard bijten komen, want ik kan mijn kiezen niet goed op elkaar krijgen en het plaatje is geplaatst na het trekken van mijn voortanden, dus dat is nog best wel gevoelig.
Monica

Wat vervelend dat je tot maandag moet wachten zeg , vooral als het écht pijn doet.
Ik weet niet hoe het elders gaat maar bij acute pijn of problemen kun je hier altijd terecht.

(en volgens mij valt die breuk/scheur gewoon onder een soort garantie hoor)
za, 11/27/2004 - 19:53 Permalink
de digitale tandarts

Een plaatje is inderdaad niet altijd even comfortabel. Van persoon tot persoon kan het verschillen hoe goed degene er mee overweg kan.

Persoonlijk zou ik het plaatje als het kan zoveel mogelijk uitlaten, gebruik het bijv. alleen als je buiten de deur bent.

Als er al zo snel wat mis zou gaan met het plaatje dan valt dat over het algemeen wel onder nazorg/garantie.

Succes.
zo, 11/28/2004 - 15:23 Permalink
raphael

Het plaatje is een beetje bijgeslepen en ik moet naar de tandtechnicus om de barst te laten repareren. Hopelijk is de ergste last dan voorbij.
Nu maar de dagen aftellen tot de brug er op mag.
ma, 11/29/2004 - 09:18 Permalink
MandyAngel

Hey Raphael en alle andere mensen met een plaatje zeker als je maar tijdelijk een plaatje hebt kun je voor de optie kiezen om hem wat kleiner te laten maken en dan kleefpasta te gebruiken.

Ik heb als kind een plaatje gehad en heb er nu voor tijdelijk (anderhalf jaar) weer eentje omdat ik een implantaat krijg.
De mijne is ook wel eens gebroken. Het blijft toch realiseren dat het een Nep tand is en je er zowiezo niet mee kan bijten!

Groetjes Mandy
wo, 06/29/2005 - 09:06 Permalink