kegeltjes in alveole??

Author:
raphael
Posted:
ma, 11/29/2004 - 09:26
Omdat ik vanaf gisteren wat last kreeg van een bonkende pijn na het trekken van mijn voortanden afgelopen donderdag, heeft de tandarts in de alveoles een kegeltje( pilletje) geplaatst. Omdat de wonden weinig hadden gebloed kon het zijn dat de oude onsteking voor problemen zou zorgen. Maar zou het niet mogelijk zijn om hiervoor een antibiotica kuurtje te geven.
Ik ben best bang dat ik last blijf houden van die ontsteking. Een apex had ook al niet geholpen.
Ik krijg nu al doemscenario's in m'n hoofd dat alles lekker gaat opspelen als mijn brug geplaatst is en die er dan weer af moet.
Of denk ik nu te negatief?
de digitale tandarts

Antibiotica is inderdaad niet geindiceerd bij napijn na extractie.
De kegeltjes waar jij het overhebt bevatten vaak pijnstillende en ontsmettende medicamenten, waardoor de komende genezingsperiode draaglijker zou moeten worden.

Misschien is het een geruststellende gedachte dat in de bovenkaak de extractiewonden makkelijker genezen dan in de onderkaak.

Sterkte toegewenst.
ma, 11/29/2004 - 10:19 Permalink
raphael

Bedankt voor de snelle reactie,maar ik heb het zelf niet goed uitgelegd denk ik. Er zat al een ontsteking die terug is gekomen na een apexresectie. In mijn onderkaak heb ik ook al 3 x een apex gehad, vandaar dat ik zo bang ben dat het weer niet goed gaat.
ma, 11/29/2004 - 10:23 Permalink
de digitale tandarts

Als de wortels getrokken zijn, dan is ook de toegangspoort die de bacterien hadden om het lichaam binnen te dringen verdwenen.
Na extractie kan je er eigenlijk vanuit gaan dat de ontsteking zal verdwijnen, maak je nog niet teveel zorgen.

Met vriendelijke groet.
ma, 11/29/2004 - 12:07 Permalink