wortelkanaalbehandeling en opgezette klier

Author:
abe
Posted:
vr, 11/26/2004 - 00:37
Vorige week vrijdag begon ik last te krijgen van pijnlijke kiezen in mijn onderkaak. Verder begon er een klier in mijn nek op te zetten. Gisteren is er een wortelkanaalbehandeling bij mij uitgevoerd maar de pijn en de opgezette klier zijn enorm heftig! Is dit normaal? En hoe lang duurt het proces van het afsterven van de pulpa doorgaans? Is dit een kwestie van dagen weken maanden of jaren? De zenuw is bij mij ook afgestorven.
minique

Ik weet niet hoe het precies zit met de opgezette klier, maar de pijn na een wkb kan enkele dagen behoorlijk zijn! Als het goed is, heeft je tandarts je daar ook over geïnformeerd. Neem zonodig een pijnstiller.

Beterschap!

:smt006 Monique
vr, 11/26/2004 - 08:20 Permalink
Rebeccie

Weet iemand mij te vertellen hoe lang zo'n behandeling duurt?
Ik heb namelijk nogal last van mijn eerste kies die heel erg drukkend aan voelt en pijn doet als ik eraan zit.
En onderin mijn mond onder die kies is mijn tandvlees nu heel rood en zeer pijnlijk, voel zelfs een klein bultje en is een beetje opgezwollen.
Ik ben heel bang voor de tandarts en ik weet ook zeker als ik bel voor een afspraak kan ik er meteen terecht, maar wilde wel van tevoren even voorgelicht worden op zoiets!!
En die van mij is altijd zo kort af en druk vandaar dat ik hier vraag om advies??
di, 11/30/2004 - 21:36 Permalink
minique

Hoe lang een wortelkanaalbehandeling duurt, is heel erg afhankelijk van hoeveel wortelkanalen een tand/kies heeft. Een kies heeft er meestal 3 of 4.
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, of naar de hoofdsite: ww.tandarts.nl gaat en dan bij 'informatie' kijkt, dan kun je heel veel lezen over wkb-en en hoe dat in z'n werk gaat.

Overigens zou er misschien nog wel iets anders aan de hand kunnen zijn, want wat ik een beetje mis in je verhaal is of je ook last hebt van warm/koud.

Succes!

:smt006 Monique
wo, 12/01/2004 - 08:14 Permalink