verstandskies+operculum

Author:
quackie
Posted:
ma, 01/10/2005 - 14:17
Hallo allemaal,

Hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende. Laatst deed ik eens spontaan een vinger in mijn mond en ging langs m'n rechter verstandskies op het ondergebit. Tijdens het weer uithalen van m'n vinger rook ik een toch wel mindere, niet smakelijke geur op deze vinger. Meteen controleerde ik het bij alle andere verstandskiezen en zelfs andere tanden die wat dieper in de mond liggen, maar bij deze kon ik niets meerkwaardigs ruiken. Ik ging toen kijken waar het precies vandaag kwam...vanaf de kies kwam het niet echt, vanaf het lapje vlees erachter ook niet, maar ertussen. Meteen tanden poetsen natuurlijk, maar de geur blijft zitten!
Ik heb op de voorpagina eens gelezen (bij onderwerp de verstandskies) en zag dat de foto bij operculum bijna overeenkwam met mijn situatie. Mijn verstandskiezen zijn wel redelijk goed doorgegroeid aangezien ik een paar jaar terug de kiezen die ervoor zaten moest laten trekken voor een beugel wat ruimte heeft gemaakt voor deze verstandskiezen. Maar bij zowel rechts als links valt het lapje vlees er een klein beetje over. Heb er verder geen last van qua pijn ofzo.
Mijn vraag is nu, waar heb ik mee te maken (ontsteking?) en wat kan ik tegen deze geur doen want dit is ook niet echt bevorderlijk voor de algehele adem die uit m'n mond komt (lees: slechte adem). Extra tussen de kies en het lapje vlees poetsen wat al best moeilijk is? Andere methoden?
Zoals ik al eerder zei heb ik er verder fysiek geen last van en lijkt me niet echt een optie om ze te laten trekken, want dan houd ik helemaal geen kiezen meer over :lol:.
Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heef en me er mee kan helpen.
Alvast bedankt!
Groetjes,

quackie :)
Roxanne

Ja het kan een beetje ontstoken zijn... dat denk ik haast wel met die geur ;)

Misschien kan de tandarts onder lokale verdoving het lapje vlees weghalen, om zo goed bij de verstandskiezen te komen...

En spoelen met zout water is ook goed om de onsteking en bacterien te doden....

Groetjes en succes!
ma, 01/10/2005 - 18:18 Permalink
quackie

Kijk...daar hebben we wat aan. Bedankt voor je reactie Roxanne! :D
Meteen maar even kijken wat de tandarts er van kan maken en alvast spoelen met zout water.
Nogmaals bedankt.
Groetjes,

quackie
di, 01/11/2005 - 06:21 Permalink