loop al een hele tijd naar de tandarts met tand/kiespijn.Ik kan niet precies aanwijzen waar de pijn zit hij straalt helemaal uit.Op foto's is niks te zien.Ik heb 1 kies die helemaal stuk is en waar al meerdere wkb bij zijn geweest.Heb het idee dat het die tand is maar die is al lang helemaal dood.Verder is mijn gebit ook niet alles meer.Ik heb al verschillende kronen, waar 1ervan laatst de wortel middendoor is gebroken.Zo heb ik dus altijd wat, en daar baal ik dus allang van.Dus nu ik maar niet van de pijn afkom en altijd iets heb,zit ik er hard over te denken om alles eruit te laten trekken en dan maar een 'kunstgebit'.Maar van 20 keer per jaar bij de tandarts te zitten en een lege portomonee krijg je wel de balen.Het is ook altijd als het 1 is opgelost heb ik weer iets anders.Of een stuk van mijn kies of vulling eruit.Of mijn kronen blijven niet goed zitten of zijn na 10 jaar versleten etc.Dus......... reacties graag
Ik vind het jammer dat mensen gauw naar een "kunstgebit grijpen". Ik kan het best voorstellen hoor, maar is er bij jou dan geen andere oplossing wat door een zorgverzekeraar wordt vergoed?????
thanks
Dat homeophatisch middel waar is dat voor? Om te spoelen of kalmeren of pijn bestrijden?
Ik heb niet constant pijn maar als hij komt is het net een wee van 10 minuten.En ik kan het weten want ik heb al 3 kinderen gekregen en dat was niet zo erg als deze pijn.
Verder klinkt het alsof er een hele tijd alleen "" ad-hoc"" gerepareerd en behandeld is. Misschien is het een idee samen met de tandarts eens een lange termijnplan op te stellen.
Dit moet bestaan uit
1. de grote problemen oplossen, eventueel exytactie van de kiezen zonder echte toekomst
2. stabiliseren planmatig van de rest en opbouwen kiezen die voor kronen in aanmerking komen
3. kronen/bruggen.
4. eventuele aanvullende prothese/frame.
Zo kan je zowel de kosten spreiden over meerdere jaren. Omdat je weet waar je ook op termijn aan toe bent is er ook financieel rekening mee te houden. Tevens worden in fase 1 de meest vervelende zaken gedaan, maar dat is dan ook maar gebeurt..
(dit is tevens wat ik tegen klinieken als CDC Best en zo heb: die presenteren een nieuwe patient een mega-plan in 1x uit te voeren, zonder rekening te houden met voorgeschiedenis en financiele mogelijkheden).
Met de planmatige aanpak kan je eventueel besluiten zwakkere kiezen nog even aan te zien. Wellicht hebben die best nog wel toekomst, indien er rust is in de rest van het gebit.
sterkte en succes!
angst
En wat de pijn betreft, pijn in de mond is inderdaad veel gevoeliger als elders in je lichaam.
Ik hoop dat dat je inderdaad een plan de campagne kan opstarten met je tandarts, zodat je grotendeels je eigen gebit kan behouden.
Succes en sterkte bij de tandarts.