Wat kan je het beste doen als een stifttand los raakt, tijdens een vakantie in een 3e wereldland?
Het is geen gezicht, zon fietsenrek. Maar naar een tandarts in zo'n land gaan is ook geen optie ivm besmettingsrisico, onbekende kwaliteit en taalbarriere.
Er bestaat wel een materiaal om zelf een noodvulling te maken, als er een vulling uitvalt, en er geen tandarts in de buurt is.
Is er niet iets waarmee je zelf een stifttand weer kan repareren?
Het is geen gezicht, zon fietsenrek. Maar naar een tandarts in zo'n land gaan is ook geen optie ivm besmettingsrisico, onbekende kwaliteit en taalbarriere.
Er bestaat wel een materiaal om zelf een noodvulling te maken, als er een vulling uitvalt, en er geen tandarts in de buurt is.
Is er niet iets waarmee je zelf een stifttand weer kan repareren?
Bedoelt u de noodvulling uit een tandarts nood kit? want ik heb gehoord dat die bestaan, maar heb ze nog nooit gezien ( zou wel willen weten wat ze kosten en waar je ze kan bestellen e.d. )
Wat uw vraag betreft: Die noodkits bedoel ik inderdaad. Ik heb begrepen dat ze verkrijgbaar zijn bij sommige survival winkels, maar waarschijnlijk ook via de apotheek. Hoe duur deze zijn weet ik niet. Als ik hier meer over weet ontvangt u mijn bericht!
En vaak denken mensen dat als je pijn weg is, dat alles dan goed zit. Maar helaas is dat vaak niet zo...
Ik hoop dat het verder lukt!
Groetjes Roxanne