pijn

Author:
princess
Posted:
ma, 01/17/2005 - 12:32
Hoi,

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest vanwege pijn in mijn onderkaak, waar een 3-delige brug zit Eerder deze week voor de zelfde klacht naar de huisarts, kreeg antibiotica vanwege koorts en opgezette klier in hals, hij adviseerde me naar de TA te gaan.

Op de foto bij de TA was niets te zien, de wortelkanalen waren schoon,na onderzoek zei hij dat onder het brugdeel zonder kies waarschijnkijk het tandvlees ontstoken is...het bloedde nogal omdat hij eronder zat te raggen. De brug zit er vijf jaar en nooit klachten, poets ook al een aantal jaren electrisch, :smt001 anders zou je kunnen zeggen, nwe tandeborstel..Kan je hierdoor koorts etc krijgen en een klier?

graag hellup... :smt002
princess
Moon

Hoi Princess!

Ik heb het wel gelezen, maar heb helaas geen flauw idee! Koorts en opgezette klieren kunnen zoveel oorzaken hebben!
Als de tandarts heeft gekeken en niets kan vinden, is er misschien wel niets met je kiezen aan de hand. Misschien heb je een gripeje onder de leden ofzo!

Ik hoop in elk geval dat je de oorzaak snel vind!

Groetjes Monique
wo, 01/19/2005 - 21:44 Permalink
princess

Volgens de tandarts is het tandvlees onder de brug ontstoken, het bloed met rageren en is extreem pijnlijk...maar dat zou dan moeten genezen met de antibiotica, ik ben nu 1,5 week verder en het rageren is nog erg pijnlijk op die plek en mijn kaak doet ook nog pijn... voel me niet erg lekker.

Groetjes, princess :cry: :
do, 01/20/2005 - 08:51 Permalink
vV

gezien de verschijnselen kan dit geen locale tandvleesontsteking zijn, dit zit toch dieper... (fotos zijn ook niet altijd heilig).
Ben bang dat er toch nader onderzoek gedaan moet worden naar de staat van de zenuwen.... :(
do, 01/20/2005 - 12:32 Permalink
princess

Bedankt voor het antwoord, tandarts Vv,

Dus ondanks dat op de foto de wortelkanalen schoon zijn , als ook de wortelpunten, kan er toch in de kaak een ontsteking zitten? :(

Moet dan de brug verwijderd worden?? wat zou de tandarts nog eventueel kunnen doen, de brug zit goed vast, heeft hij ook naar gekeken...en wat kan ik eventueel zelf nog doen, ik poets,flos, spoel en rager me het heen en weer, of toch juist met rust laten?

Bange princess
do, 01/20/2005 - 13:42 Permalink
vV

misschien misschien je laatste reactie lezend.... zou het kunnen..... dat misschien het tandvlees nu geirriteerd is door TEVEEL aandacht??

Gewoon 2dd poetsen, net als de rest, en alleen met floss 1x heen en weer onder de dummy door. En spoelen met lauw zout water, eventueel waterstofperoxide. Maar dan moet het maandag gewoon over zijn, anders toch verder kijken!
do, 01/20/2005 - 15:46 Permalink
princess

Hoi,

Zie vorige berichten:

ik heb ook een beetje drukpijn met kauwen en een soort schrijnend gevoel bij een van de pijlers van de brug...

groetjes, princess :oops:
ma, 01/24/2005 - 19:33 Permalink