Ik heb een overbeet (waar ik nooit last van gehad heb) en sinds twee jaar ook een naar voren staande voortand (boven). Nu denk ik dat dit op te lossen is door het nemen van een beugel maar ik vermoed dat dit voor mij heel moeilijk gaat worden.
Ik verblijf voor mijn professie per jaar enige maanden in het buitenland (en daarmee bedoel ik het buitenland waar men geen orthodontisten heeft :( ). De komende twee jaar ben ik bijvoorbeeld een maal een periode van 1,5 maand weg en nog een periode van 3 aaneengesloten maanden. Ik weet dat men bij een blokjesbeugel om de maand terug naar de orthodontist moet om alles weer bij te stellen. Zijn bovenstaande interupties te groot om een beugel functioneel te laten zijn?
Verder heb ik gelezen over "Invisalign" waarbij volgens de website voor periodes tot 4 maanden zonder orthodontist gedaan kan worden. Zou dit iets zijn voor mij? Of is dit onmogelijk in mijn situatie.
Verder vroeg ik mij af of er wellicht andere methodes zijn om toch geholpen te kunnen worden zonder op mijn pensioen te moeten wachten (ik ben 25 dus dat duurt nog even ;)). Ik ben vooral ontevreden over de scheve voortanden van mijn bovenkaak; zou een gedeeltelijke oplossing mogelijk zijn in een korter tijdbestek? Het is voor mij vooral een cosmetisch probleem dat zich concentreerd op de scheve voortanden (facings zijn denk ik niet mogelijk gezien de stand van mijn tanden)
Alvast bedankt!!
Ik verblijf voor mijn professie per jaar enige maanden in het buitenland (en daarmee bedoel ik het buitenland waar men geen orthodontisten heeft :( ). De komende twee jaar ben ik bijvoorbeeld een maal een periode van 1,5 maand weg en nog een periode van 3 aaneengesloten maanden. Ik weet dat men bij een blokjesbeugel om de maand terug naar de orthodontist moet om alles weer bij te stellen. Zijn bovenstaande interupties te groot om een beugel functioneel te laten zijn?
Verder heb ik gelezen over "Invisalign" waarbij volgens de website voor periodes tot 4 maanden zonder orthodontist gedaan kan worden. Zou dit iets zijn voor mij? Of is dit onmogelijk in mijn situatie.
Verder vroeg ik mij af of er wellicht andere methodes zijn om toch geholpen te kunnen worden zonder op mijn pensioen te moeten wachten (ik ben 25 dus dat duurt nog even ;)). Ik ben vooral ontevreden over de scheve voortanden van mijn bovenkaak; zou een gedeeltelijke oplossing mogelijk zijn in een korter tijdbestek? Het is voor mij vooral een cosmetisch probleem dat zich concentreerd op de scheve voortanden (facings zijn denk ik niet mogelijk gezien de stand van mijn tanden)
Alvast bedankt!!
En voor chantaldominique: bel even met je verzekeraar! Die kunnen je het beste antwoord geven!
Succes allebei!
:smt006 Monique
mijne vergoed nl maar tot 750 euro
Groetjes Roxanne
Beugel
Je bent toch ook al lang bezig met je beugel, of vergis ik mij erin....
Laat je weten hoe het gaat/gegaan is. Ik ben eens benieuwd, ben ook aan het denken voor een beugel (ik heb een beugel gehad, vroeger). Maar nu is alles weer scheve gaan staan, alleen ik heb een kleine problemje. Ik heb recht onder een brug in. Maar goed, dat zou geen probleem mogen zijn.
Jij ook sterkte, Smetana25 met je behandeling, hoe je ons op de hoogte van je behandeling.
Gr. Senna.
P.S. als jet gaat met foto's van jullie beugel.
En als ze dat niet willen, stuur je gewoon de factuur op. Je wacht totdat je het geld op je rekening hebt en daarna betaal je pas de ortho.
Zo doe ik het altijd en volgens mij vele anderen.
Succes
Joke
Re: Beugel
hoi
zou ik ook op de hoogte gehouden mogen worden
ik moet ook een beugel
Weet je ook ongeveer wat je kwijt ben aan een beugel?
Ik ben vorige week wel naar de tandarts geweest maar uit angst ben ik dat vergeten te vragen...
Groetjes Marjolijn
ik dacht dat ergens gelezen had dat t gemiddeld wel rnd de 2600 euro zat??
dan valt dit heel erg mee!
De eerste consult en de vervolg consult worden ook helemaal vergoedt.. en de behandelingsmaandtarief weer 50% ik weet niet wat dat inhoudt.. maar ik ben goed aan het sparen en dan heel vriendelijk mijn tandarts aankijken.
beugel
zou ik een foto mogen
philcollins12345@hotmail.com
beugel
Wie van jullie krijgen de beugel, Chantal of Dominique ?? Ik zou graag een foto van je willen zien, als je de beugel in heb. 14 Febuari is wel erg snel, voor het plaatsen van de beugel. Hoef onder dan niks te gebeuren aan je tanden/kiezen.
Alvast heel veel sterkte ermee.
Groetjes Senna.
Het hoeft niet zo te zijn dat de vraagsteller minder goede bedoelingen zou hebben, maar het is ook mogelijk dat iemand anders de persoonlijke informatie leest en dat die er wel op een minder goede manier gebruik van maakt (ik denk dan bijv. ook aan hacken).
Vandaar de volgende adviezen, die eigenlijk gelden voor alles en iedereen die bezig is op internet: pas op met het geven van persoonlijke informatie!
Ik hoop dat het resultaat zal zijn wat je ervan verwacht op het moment dat je beugel eruit mag!
ik wil binnenkort ook aan de beugel ;)
ben stiekem ook wel benieuwd naar een foto 8)
--------------------------------------------------------------------------------
idd mooi dat je zo tevreden bent!
ik wil binnenkort ook aan de beugel
ben stiekem ook wel benieuwd naar een foto
anders ik wel
Re: beugel
Respecteer alsjeblieft ook als mensen géén foto willen sturen.
wwwww, je hebt nu duidelijk genoeg aangegeven dat je een foto zou willen hebben. Als er niet op wordt gereageerd, dan zou dat kunnen betekenen dat men het forum op het moment niet bezoekt, danwel dat men geen behoefte heeft te reageren op jouw vraag voor een foto...
Vond ze een goed idee!
Moet alleen wel éérst ervoor zorgen dat mijn tandvlees in optimale conditie is, en dat is het nu nog niet :cry:
Ze zei dat het dat absoluut niet slim is om aan een beugel te beginnen...
Beugel
Ik kan niet uit je berichtje opmaken, of je nu wel of geen beugel krijgt.
Kan je ff uitleggen...
Groetjes Senna.
Die krijg ik wel, alleen kan dat helaas nog wel een tijd duren..
Omdat mijn tansvlees dus eerst helemaal gezond moet zijn (en ik heb eigenlijk geen idee hoe lang dat kan duren?)