Hallo, na veel problemen met mijn kiezen vorig jaar begin ik hoopvol aan een nieuw jaar!
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest. Op een dode kies krijg ik een kroon. Vanochtend was de 1e behandeling. Hij heeft een afdruk voor een "anker" in de wortel gemaakt.
Nu weet ik dat de kies dood is, maar toen hij helemaal onderin de wortel kwam, was het toch nog wat gevoelig. Niet pijnlijk, maar toch.
Ik moet er bij zeggen dat ik van deze kies heel lang napijn heb gehad.
Nu vraag ik me af: het zit toch wel goed, of zit er toch nog een stukje zenuw in de kies, of is het misschien de zenuw die onder de kies loop.
Het is een kleine kies, dus maar met een zenuw.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Joke
Ik ben vanochtend naar de tandarts geweest. Op een dode kies krijg ik een kroon. Vanochtend was de 1e behandeling. Hij heeft een afdruk voor een "anker" in de wortel gemaakt.
Nu weet ik dat de kies dood is, maar toen hij helemaal onderin de wortel kwam, was het toch nog wat gevoelig. Niet pijnlijk, maar toch.
Ik moet er bij zeggen dat ik van deze kies heel lang napijn heb gehad.
Nu vraag ik me af: het zit toch wel goed, of zit er toch nog een stukje zenuw in de kies, of is het misschien de zenuw die onder de kies loop.
Het is een kleine kies, dus maar met een zenuw.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Joke
Hoe is het nu?
Het zouden misschien die 'beruchte' zijkanaaltjes kunnen zijn geweest? Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens!
:smt006 Monique
Tja, die kies was alleen maar gevoelig tijdens de behandeling. Hoewel, gevoelig is een te groot woord.
Ik voelde daarna nog eventjes een beetje dof gevoel onderin de kies, dus eigenlijk onder de wortel. Maar dat was na een uurtje weer over.
En die zijkanaaltjes betekenen toch hopelijk niet dat ik nu een ontsteking kan verwachten? :cry:
Ik moet morgen weer heen om te happen. Bah, daar zie ik erg tegen op.
Hou niet zo van die troep boven in mijn mond. Daar krijg ik het benauwd van. Maar goed, het zal moeten.
Groetjes,Joke
Tja, ik weet natuurlijk niet of het ook echt die zijkanaaltjes zijn geweest bij jou. En zelfs dan zal het weer van een aantal factoren afhangen of je wel of geen kans loopt op toch weer een ontsteking. Ik duim in ieder geval voor je dat het allemaal goed blijft gaan!
Over dat happen: ik weet wat je bedoelt. Goed door je neus blijven ademen (met dit weer ook even goed snuiten dus!), naar je buik en proberen je daarop te blijven concentreren.
En vraag aan je tandarts of hij de stoel overeind wil zetten, als je dat prettig vindt tenminste. Sommige mensen vinden dat prettiger. Ik heb zelf liever weer van niet, want dan kan ik me toch weer minder goed op m'n ademhaling richting buik concentreren.
Succes hoor!
En het happen viel me mee, maar dat kwam ook omdat hij maar een half bitje in mijn mond deed.
Volgende keer krijg ik de kroon en daarna weer happen, want ik krijg ook nog een frame.
Dus ik ben nog wel even bezig.
Bedankt voor je antwoord, Monique.
Groetjes,
Joke
Heb je de tandarts ook gezegd dat het slijpen toch iets gevoelig was?
Ik heb na het trekken zo'n zes maanden geleden nog steeds gevoelig tandvlees, wkb-'s geven bij mij heel lang napijn. Vorig jaar allerlei problemen met mijn tanden gehad. Maar niks komt hem bekend voor.
Dus meestal houd ik mijn mond maar.
Voor de rest is het heus wel een goede tandarts, hoor. Maar qua communicatie is het knudde. Hij vertelt niks en zegt nooit wat tijdens de behandeling.
Maar ik dacht zelf, de zenuw die onder de kies loopt, leeft toch nog steeds. Dus misschien voel ik dat dan wel.
Ik weet niet hoor, schijn wat apart te zijn :oops:
Groetjes,
Joke