gevoeligheid na plaatsen brug

Author:
Ilse35
Posted:
wo, 02/02/2005 - 13:46
Een vraagje aan de digitale tandarts of andere deskundigen!

Ik heb gisteren een brug linksboven/achterin laten plaatsen op 15 en 17 omdat 16 vorig jaar verloren is gegaan na een ernstige wortelontsteking. De verstandskies daarachter heb ik allang niet meer.

Ik heb erg veel last gehad van de noodkronen. Volgens de tandarts en mondhygieniste was ik allergisch voor het hars dat in die noodkronen zit. Maar dat mijn tandvlees ook allergisch reageerde op het noodcement. De pijn die ik dus ook had de dagen na het plaatsen van de noodkronen was niet mis. Gister is dus de brug geplaatst en is godzijdank die pijn aan het tandvlees over. In kies 15 heb ik vorig jaar een WKB gehad dus daar heb ik geen last van. Kies 17 daarentegen heeft nog gewoon de zenuwen. Nu was mijn tandvlees gister nog erg gevoelig/pijnlijk rond die kiezen die de pijlers zijn van de brug maar ook kies 17 was gevoelig (zenuw). De tandarts heeft daarom de brug weer met noodcement vastgezet omdat hij zei dat het echte cement nogal aggressief was en dat hij de achterste kies eerst rust wilde geven. Natuurlijk ben ik blij met zo'n tandarts die voorzichtig met me te werk gaat. Nu merk ik dat ik mijn brug vandaag meer voel dan gisteren. Ik kan er al wel een beetje mee eten, maar als ik teveel druk uitoefen met de brug met kauwen, dan voel ik dus die achterste kies (deze is gevoelig niet bijzonder pijnlijk).

Mijn vraag is eigenlijk, is deze gevoeligheid normaal die ik heb en hoe lang mag deze gevoeligheid aanhouden?

Alvast bedankt!