Hallo mensen,
ik heb een tijdje geleden geschreven over pijn onder een brug aan een van de pijlers, dus een levende kies met kroon. Foto's bij de tandarts brachten niets bijzonders aan het licht. Antibiotica kuur leek te helpen, nu is het drie weken na het tandartsbezoek en heb weer dezelfde klachten, drukpijn met kauwen en pijnlijk tandvlees, het bloed niet bij flossen en rageren, maar wel een snijdende pijn bij flossen aan de rand van de kies. Graag advies.. (de tandarts wilde niets doen, omdat de foto's negatief waren : :cry: )
Kan er ondanks dat de foto's niets lieten zien, toch een ontsteking of iets anders zitten? :cry:
Princess
ik heb een tijdje geleden geschreven over pijn onder een brug aan een van de pijlers, dus een levende kies met kroon. Foto's bij de tandarts brachten niets bijzonders aan het licht. Antibiotica kuur leek te helpen, nu is het drie weken na het tandartsbezoek en heb weer dezelfde klachten, drukpijn met kauwen en pijnlijk tandvlees, het bloed niet bij flossen en rageren, maar wel een snijdende pijn bij flossen aan de rand van de kies. Graag advies.. (de tandarts wilde niets doen, omdat de foto's negatief waren : :cry: )
Kan er ondanks dat de foto's niets lieten zien, toch een ontsteking of iets anders zitten? :cry:
Princess
:smt006 Monique
Waarom zou de tandarts daar nou zelf niet zijn opgekomen? :roll: Nou mag ik het gaan "vertellen"
Groetjes, princess : :oops:
anyway, je zal er toch mee terug moeten om "te hoog"uit te sluiten. En vreemd genoeg kan het zo zijndat ie te hoog is als je zit, maar dat dat niet te testen is als je ligt. Maar dat weet je tandarts zelf ook.
Peter
Maar de brug (en dus ook de pijlers) zit er al 5 jaar , de tandarts heeft wel gekeken of de brug los is gaan zitten, of i.d. en dat was niet het geval. de antiibiotica is gegeven omdat er sprake was van een opgezette halsklier en enige koorts .....daarna leken de klachten af te nemen. In het begin bloedde het tandvlees onder de dummy, maar dat was na 1 dag over, in tegenstelling tot de drukpijn bij kauwen bij een van de pijlers, pijn bij poetsen en flossen.
groet, Princess :cry:
Nog steeds blijft dan de vraag, ben je onbewust aan het overbelasten door klemmen/knarsen?
Zit er stiekum een pocket (diepere ruimte tussen tandvlees en tand)?
Is er toch sprake van een avitale/dode tand of kies. Met name kiezen met meer wortels kunnen zeer dubbele informatie geven als één gedeelte dood is (of gaat) en het andere deel angstvallig probeert te overleven.
Met name spontane klachten, koude pijn en langdurig blijven hangen spreken soms het oordeel over het dood gaan uit. Maar dat is zo door de kijkbuis van de rekendoos niet zo goed te beoordelen.
NB, nog steeds verbaas ik me een beetje over de AB kuur, want opgezette klieren en koorts moeten wel ergens vandaan komen. Ik zou niet zo snel besluiten iets voor te schrijven als ik de oorzaak niet kende, maar dat is meer mijn voorzichtige insteek met medicijnen in het algemeen.
Maar toch, je moet echt naar de tandarts om verdere diagnostiek te laten plegen, want dorolopen levert alleen meer en langer klachten op zoals het nu lijkt.
je hebt volkomen gelijk. Ik moet terug naar de tandarts. Ik trek de stoute schoenen aan en maak een afspraak.
groet, princess :smt006