Op 31 december 2003 is mijn verstandskies (rechtsonder) verwijderd.
Dat was lastig oliebollen eten :-? ; nu een jaar later heb ik nog steeds een gevoelloze tong (de rechterhelft) en een deel van de kaak. Ze heeft vanmorgen wat testjes gedaan (scherp/stomp; warm/koud) en ik voelde geen verschil. Ik begreep elders op deze site dat herstel ongeveer drie tot zes maanden zou duren. Die zijn we inmiddels wel voorbij. Ik moet er mee leren leven of het operatief laten herstellen. Ze zou dan de 'eindjes weer aan elkaar knopen' van de beschadigde zenuw. Een heleboel vragen: kan het kwaad? Ik heb toch al geen gevoel meer. Wat is de kans dat het lukt? Gebeurt dit vaak en wat zijn de verwachtingen en ervaringen? Hoe erg is de operatie :cry: ?
Hoe lang duurt het herstel? Dat soort dingen.
Is het niet te laat?
Bram
Dat was lastig oliebollen eten :-? ; nu een jaar later heb ik nog steeds een gevoelloze tong (de rechterhelft) en een deel van de kaak. Ze heeft vanmorgen wat testjes gedaan (scherp/stomp; warm/koud) en ik voelde geen verschil. Ik begreep elders op deze site dat herstel ongeveer drie tot zes maanden zou duren. Die zijn we inmiddels wel voorbij. Ik moet er mee leren leven of het operatief laten herstellen. Ze zou dan de 'eindjes weer aan elkaar knopen' van de beschadigde zenuw. Een heleboel vragen: kan het kwaad? Ik heb toch al geen gevoel meer. Wat is de kans dat het lukt? Gebeurt dit vaak en wat zijn de verwachtingen en ervaringen? Hoe erg is de operatie :cry: ?
Hoe lang duurt het herstel? Dat soort dingen.
Is het niet te laat?
Bram
Over het algemeen is het moeilijk om deze zenuw operatief te herstellen, dus misschien moet je er rekening meehouden dat het blijvend kan zijn.
Sterkte.
Het is een win-situatie zeggen ze: ik voel niks en allicht ga ik 'iets' van gevoel terugkrijgen. Maar misschien ook niet. 2 maart is de operatie.
U hoort van mij! :smt006
Er werd nog geopperd dat ze een zenuw uit mijn been zouden halen om in mijn tong te leggen! :-? maar dat bleek niet nodig:
De zenuw was niet kapot, maar geknikt en vol littekenweefsel. Dus de doorbloeding stokte. En mijn gevoel ook.
De operatie (2 maart) viel me tegen, maar nu we weer wat verder zijn, denk ik ach, t viel wel mee...
Mijn tong is nog gevoelloos. Behalve het puntje.:smt016
Ze zeggen dat het nog drie maandan kan gaan duren.
Misschien dat ik u daarna nog s verblijd?
Ik vraag me af of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt?
Bram