Hallo beste allemaal ,
Ik kwam reeds dit forum tegen en zonder enige twijffel ook aangemeld.
Ik kamp al met gebits/tandvleesproblemen sinds mijn zwangerschap zo ruim 6 en een half jaar nu , het begon met een bobbeltje (fistel?) op me tandvlees boven een kies,zo had ik er last van en zo was het weer weg , maar trad regelmatig terug,ook met kiespijn erbij,ben er meerdere keren mee naar de tandarts geweest foto's gemaakt maar de tandarst zei me dat het niks was en dat ik er maar voor ik naar bed ging een beetje tandpasta op moest smeren,zo gezegd zo gedaan,maar het hielp niet na 3 jaar ben ik wegens ontevredenheid overgestapt naar een andere tandarts wat dichter in mijn woonomgeving ,daar de eerste afspraak gemaakt en een foto gemaakt en ik moest gelijk een andere afspraak maken voor een wortelkanaalbehandeling (ik al bang uitgevallen en nog nooit zo'n behandeling gehad) met knikkende knieeen erheen en het was gewoon een opluchting , ik had immers geen pijn meer aan die kies waar ik toch al zo 3 jaar mee rond liep , maar er zijn nadien meerder behandelingen aan de wortels geweest .Sinds 2 weken heb ik nu al 2 x een ontsteking gehad aan me tandvlees , zo erg dat heel me wang er van opgezwollen is en heb ik van me tandarts een antibioticakuur meegekregen die heb ik netjes afgemaakt en ben vorige week zaterdag geholpen aan een kanaalbehandeling want daar kwam die ontsteking vandaan , en nu sinds zaterdag heb ik dus aan de andere kant een ontsteking zitten en tevens ook weer een opgezwollen wang :( ik poets 2 a 3 maal daags mijn gebit en ben het nu onderhand weleens beu al die pijn en al die biotica's ik weet het niet meer zelf had ik al gevraagd aan de tandarts of ik geen last had van parondontitis, maar dat was zoals zij zegd niet het geval .
Wat moet ik hier mee aan?
Groetjes Cindy.
Ik kwam reeds dit forum tegen en zonder enige twijffel ook aangemeld.
Ik kamp al met gebits/tandvleesproblemen sinds mijn zwangerschap zo ruim 6 en een half jaar nu , het begon met een bobbeltje (fistel?) op me tandvlees boven een kies,zo had ik er last van en zo was het weer weg , maar trad regelmatig terug,ook met kiespijn erbij,ben er meerdere keren mee naar de tandarts geweest foto's gemaakt maar de tandarst zei me dat het niks was en dat ik er maar voor ik naar bed ging een beetje tandpasta op moest smeren,zo gezegd zo gedaan,maar het hielp niet na 3 jaar ben ik wegens ontevredenheid overgestapt naar een andere tandarts wat dichter in mijn woonomgeving ,daar de eerste afspraak gemaakt en een foto gemaakt en ik moest gelijk een andere afspraak maken voor een wortelkanaalbehandeling (ik al bang uitgevallen en nog nooit zo'n behandeling gehad) met knikkende knieeen erheen en het was gewoon een opluchting , ik had immers geen pijn meer aan die kies waar ik toch al zo 3 jaar mee rond liep , maar er zijn nadien meerder behandelingen aan de wortels geweest .Sinds 2 weken heb ik nu al 2 x een ontsteking gehad aan me tandvlees , zo erg dat heel me wang er van opgezwollen is en heb ik van me tandarts een antibioticakuur meegekregen die heb ik netjes afgemaakt en ben vorige week zaterdag geholpen aan een kanaalbehandeling want daar kwam die ontsteking vandaan , en nu sinds zaterdag heb ik dus aan de andere kant een ontsteking zitten en tevens ook weer een opgezwollen wang :( ik poets 2 a 3 maal daags mijn gebit en ben het nu onderhand weleens beu al die pijn en al die biotica's ik weet het niet meer zelf had ik al gevraagd aan de tandarts of ik geen last had van parondontitis, maar dat was zoals zij zegd niet het geval .
Wat moet ik hier mee aan?
Groetjes Cindy.
Bacterien in die kanalen kunnen naast pijn inderdaad ook een dikke wang en een fistel veroorzaken. Lees meer hierover bij: http://www.tandarts.nl/html/wortelkanaal/dode_pulpa.php
De remedie is een goede wortelkanaalbehandeling, het desinfecteren van het kanaal en daarna opvullen.
Ik begrijp dat je nu je gebit goed verzorgt en daarom afvraagt waarom er klachten blijven ontstaan. Mocht het levende deel van tanden en kiezen reeds afgestorven zijn doordat in een eerdere fase er veel tandbderf was of diepe vullingen gemaakt zijn, dan kan dat zich dus later openbaren.
Geef de moed dus niet op en blijf je gebit goed verzorgen, zodat je in de toekomst klachtenvrij kan zijn!
Bedankt voor de url ik heb het zojuist gelezen en idd het komt overeen met de klachten waar ik al enige tijd mee loop.
Ik heb altijd zolang ik me kan herrineren me gebit altijd goed bijgehouden ik vind dit toch een soort van "visitekaartje"een goeduitziend en verzorgd gebit, 2 a 3 x daags tandenpoetsen , tandplakspoelingen en flossen heb ik ook gedaan , ik heb moet ik toegeven wel desondanks een goed onderhouden gebit wel heel veel vullingen heb zitten :oops: en iid zoals mijn tandarts al zei vorige week ook wel wat zenuwe zitten die al afgestorven zijn of deels aan het afsterven zijn :oops: ik moet 11 maart as terug voor de "afmaak"van mijn zenuwebehandeling waar ik nu een noodvulling heb zitten.
Iedergeval bedankt voor je replay...houd moed :)
Groetjes Cindy :smt006
Het blijft aan de gang:-(
Ik ben reeds op 11 maart jl terug gegaan naar de tandarts voor de "afmaak"van de wkb aan de tand die tussen mijn voortand en hoektand boven zat, alles goed verlopen hoor, dat was op een vrijdag en op zondag 13 maart jl kreeg ik rechtsboven op het tandvlees bij m'n kiezen weer een fistel cq abces , gespoeld en ontstekingremmende pijnstillers weer genomen en het "zakte"weer weg, echter op maandag 14 mrt jl voelde ik linksboven ter hoogte van mijn verstandskies aldaar weer een bobbel zitten :cry: ik voelde het ook dat het flink was opgezet omdat ik er met me vinger langst ging en er kwam vuil (push) uit en de lucht was ook niet echt aangenaam zeg pffffffffffff .
Gisteren de tandarts opgebeld, maar er niet bij stil gestaan dat op dinsdag de praktijk gesloten is ! Dus ik heb zojuist gebeld en de assistente ging overleggen met de tandarts en word vandaag nog terug gebeld , weer een antibiotica zie ik niet zitten , dat zou in 1 maand tijd de 3de kuur zijn, dat is ook niet echt goed neem ik aan (wordt er nog eens inmuum voor) maar ik word er echt moedeloos van zeg! Ik vroeg aan de tandarts op 11 mrt of ik niet in aanmerking kom voor een kunstklapper , maar daar was ik nog te jong voor???Maar met deze ellende door te blijven lopen zie ik ook niet zo zitten, ik heb ook een vieze smaak in de mond ik durf haast niemand aan te spreken , bang dat degene die voor me staat ook die lucht ruikt , dit is toch niet normaal?Wat kan ik doen , waar kan ik heen ? Is er geen oplossing voor een second opinium ofzo of whatever want ik word er een beetje depri van eerlijk gezegd, en van al die rekeningen zowieso al!
Groeten Cindy :smt006