omdat ik in mijn kiezen enorme vullingen heb zitten, heeft mijn tandarts vandaag te kennen gegeven dat ik er rekening mee moet houden dat mijn kiezen in de loop van de tijd vervangen moeten gaan worden door kronen. kan iemand een prijs indicatie geven? ik zit eraan te denken om dan elk jaar maar een kies te laten doen en te beginnen bij die kies met de hoogste prioriteit. wie herkent dit?
Ga even naar http://www.tandarts.nl dan naar 'informatie' en dan 'wat kost een behandeling.' Daar vind je een overzicht wat de meest voorkomende behandelingen kosten. Kronen staan daar ook bij.
Let op! Want de berekeningen zijn nog gemaakt op basis van tarieven 2004. Maar sowieso is het natuurlijk een indicatie! Laat je tandarts vooraf een begroting maken!
:smt006 Monique
Voor kostenopgave moet ik je toch terugverwijzen naar je eigen tandarts, die weet wat er eventueel ook aan de basis van de kiezen moet gebeuren voordat deze geschikt zijn om er een kroon op te plaatsen.
Kan heel eenvoudig alleen vervangen van de oude vulling inhouden, maar toch verstandig e.e.a. even goed met hem af te stemmen.
Persoonlijk maak ik in overleg met de patient in dit soort gevallen een plan/begroting voor de lange termijn, waarin we opnemen welke kiezen gedaan moeten worden, wat naar inschatting (met slag om de arm) aan voorbehandeling nodig is, en een planning welke eerste, welke laatst, en hoe lang we erover gaan doen.
Soms blijkt het aantrekkelijk te kunnen zijn alles in 1 jaar te doen, namelijk indien de verzekering niets of niet veel vergoed. daar kan een forse aftrekpost bijzondere ziektekosten aantrekkelijker in zijn.
Mijn tandarts heeft een begroting voor me gemaakt van alle kosten zodat ik van te voren precies wist hoeveel ik zelf moest betalen.
Dit jaar krijg ik een brug en ik weet nu al hoeveel me dat gaat kosten( helaas :-? , dat was een leuke vakantie geweest)
Ik heb zelf pas geleden een kroon laten maken, maar zonder wkb of stift.
"Gewoon"op een kies met weliswaar een grote vulling, maar toch.
Ben ik nu een uitzondering?Graag reacties van mensen die een kroon hebben laten plaatsen zonder wkb of stif of opbouw. :P
Princess :smt006
Nee dat is geen uitzondering! Ik heb pas ook een kroon laten zetten zonder WKB of Stift.
Dus ik hoop dat je niet terleurgsteld bent 8)
groeten Richard.
Nee, juist niet! Maar ik las dus voornamelijk over stiften en wkb's, dus grappig dat er ook "eenvoudige"gevallen zijn. Zijn wij even blij, ha,ha. :D
groetjes, Princess
Groetjes Roxanne