meer pijn na bezoek tandarts

Author:
Hani
Posted:
di, 02/22/2005 - 14:07
ik ging op een dag naar de tandarts, daarvoor had ik nog een vredig leven. bij de tandarts aangekomen werd me verteld dat ik een gaatje had. nou mooi, vul hem dan maar denk ik. mijn hele gezicht word vervolgens volledig verdoofd, omdat de tandarts dat nodig vond. toen begon hij te boren waar behoorlijk wat bloed bij vrijkwam en wat ik ook nooit eerder bij een andere tandarts tegen kwam en daarna duwde hij met zijn duim met al zijn kracht de vulling in het geboren gaatje. nou ik kan je vertellen dat dit 7 maanden geleden is gebeurt en dat ik nu nog steeds niet met de linker helfd van mijn gebit kan kauwen.
mijn vraag is dus ook. is dit normaal: dat ik volledig word verdoofd voor 1 lullig tandje, dat er zo enorm veel bloed vrij komt en dat ik nu nog steeds pijn heb aan die kies.
alvast bedankt
vV

ook voor 1 lullig tandje kan het soms op zijn plaats zijn om te verdoven, want dan heeft de tandarts wel de zekerheid dat hij hem goed schoon krijgt. Moet natuurlijk wel in overleg gebeuren, bij veel patienten lukt het ook zonder verdoving om het goed schoon te maken.

Dat er bloed bij vrijkomt: of het gaatje was niet zo klein als het leek, het kan bv zijn dat het tandvlees ernaast ontstoken was door vuil wat bleef zitten in het gat. Zodra je er dan aankomt bloed het heftig.
Het kan ook zijn dat bij het verdoven een klein bloedvaatje aangeprikt is, ook dit kan heftig bloeden. Beiden oorzaken van het bloed hebben eigenlijk niets te betekenen.

Over de pijn: ben je intussen al weer een keer terug geweest bij de tandarts , zo ja wat was zijn mening??
Indien er nog niet naar gekeken is, wellicht is de vulling gewoon een klein beetje te hoog, dit is in principe simpel te verhelpen. Hoe eerder hoe beter om permanente schade aan de zenuw te voorkomen.
Ook als de oorzaak voor de pijn iets anders is, gewoon terug gaan om ernaar te laten kijken.
di, 02/22/2005 - 17:11 Permalink
Hani

nee ik ben niet meer teerug gegaan naar de tandarts omdat ik nog geen andere heb gevonden en ik ook eerlijk gezegd bang ben voor de schade die hij nog meer kan aanrichten. mijn 2 broers hebben zich ook laten behandelen en hebben precies dezelfde problemen. ze werden ook (onnodig) verdoofd. en hebben tot op heden pijn aan kun kiezen en de pijn lijkt meer te komen van de tand zelf dan van een te hoge vulling. het lijkt alsof hij hem scheef heeft geduwd zodat hij nu losser zit. maar bij al zijn behandelingen verdoofd hij de patient haast compleet terwijl voordat ik bij deze tandarts kwam al vier keer ervaring heb gehad met vullingen en boren, en bij geen is er verdoofd en toch was bij allen het resultaat beter dan deze. dus is dat wel normaal?
di, 02/22/2005 - 19:25 Permalink