Ik hoorde vandaag in het Nieuws/Journaal dat er in Japan Synthetisch Glazuur is ontwikkeld.....
Dat kunnen ze smeren op een tand/kies waar een gaatje inzit, dat Synthetisch Glazuur hecht zich dan vast aan het tandglazuur....
Er hoeft dan niet meer geboord te worden :D
Zal dat Synthetisch Glazuur ook in Nederland gebruikt gaan worden :-? ?
Dat kunnen ze smeren op een tand/kies waar een gaatje inzit, dat Synthetisch Glazuur hecht zich dan vast aan het tandglazuur....
Er hoeft dan niet meer geboord te worden :D
Zal dat Synthetisch Glazuur ook in Nederland gebruikt gaan worden :-? ?
Gepubliceerd op woensdag 23 februari 2005
LONDEN (ANP) - Japanse wetenschappers hebben een gemakkelijker en minder pijnvolle manier gevonden om gaatjes in tanden en kiezen te behandelen. Ze hebben een synthetisch glazuur ontwikkeld dat boren en vullingen bij tandbederf in vroeg stadium overbodig maakt.
De kristalwitte pasta vervangt het oorspronkelijke glazuur zonder dat het rottende deel van de tand helemaal uitgeboord hoeft te worden. Kleine gaatjes kunnen zo gerepareerd worden, schrijven de wetenschappers in het wetenschappelijke tijdschrift Nature, dat woensdag is gepubliceerd.
Normaal gesproken behandelen tandartsen gaatjes door het rottende deel van een tand te verwijderen en te vullen, meestal met een metalen legering. Het nadeel bij kleine gaatjes is dat ook een deel van de gezonde tand wordt uitgeboord, omdat anders de vulling niet past.
Ik las het ook vanmorgen. Ik vindhet raar dat het meteen op het nieuws is terwijl wij, proffesionals, nog niet inlicht waren. Of heb ik nu met oogkleppen op gelopen?
Maar zou het waar zijn? Kvind het maar zo'n toekomstbeeldachtig iets van: er is een pasta dat gaatjes voorkomt..
Hoewel het voor mij te laat is, alles is al gevuld.
Maar denk eens hoe het voor jongeren is, nooit meer die lelijke vullingen, die ook nog eens af en toe vervangen moet worden.
Schitterend (als het natuurlijk waar is)
Joke
Er is al een pasta die gaatjes voorkomt... hehe. Ok flauw,sorry.. Overigens als het spul al bestaat cq wordt ontwikkeld kleven er vast nadelen en beperkingen aan.
Ben benieuwd wanneer wij wat meer wetenschappijke inmformatie krijgen van onze Japanse vrienden!
Daarom.. Er wordt gezegd het is perfect.. Maar 9 van de 10 keer of zelfs 10 van de 10 keer is er altijd weer iets nadeligs dat het toch onbruikbaar is en dat het toch niet op de markt komt..
Ik volg met plezier deze discussie, helemaal mee eens, maar aan amalgaam en composiet kleven ook de nodige nadelen, ze vinden vast wel weer iets om deze "kinderzieken" (als het al op de markt komt) te perfectioneren...Ik zou het toejuichen, ik HAAAAT de tandartsboor... :x
Princess :smt003