Mondhygieniste

Author:
vervelend
Posted:
wo, 02/16/2005 - 16:20
De eerste stap is dus een maand geleden gezet. Ben naar de tandarts geweest. Nu moet ik volgende week naar de mondhygieniste om mijn gebit grondig te laten reinigen. Dit kan wel meerdere behandelingen gaan duren i.v.m. het vele tandsteen. Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat. Want de angst begint nu toch aardig toe te nemen. Doet dit veel pijn? Zijn de kosten hoog? etc etc.

Groet Vervelend
Moon

Lieve vervelend,

Als de via de zoekfunctie bv. mondhygiëniste (of mondhygieniste) zoekt, kan je hier al heel veel over vinden!

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4257&highlight=mondhyg…
bv.

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=4498&highlight=mondhyg…

Ook zou je kunnen zoeken op tandsteen! Er staat best veel op deze site over tandsteen verwijderen en bezoeken aan de mondhygiëniste!

Groetjes Monique
wo, 02/16/2005 - 17:42 Permalink
minique

Ik ben er toevallig vorige week zelf geweest. Was voor mij de 2e keer (vorige keer was een jaar of 8 geleden). De 1e keer vond ik het echt alles meevallen, maar deze keer vond ik het toch niet echt meevallen. Ik wil heel eerlijk zijn daarover, ook al ga je er misschien iets meer tegenopzien nu je dit hoort. Dus als je vraagt doet het veel pijn, is mijn antwoord nee: bj mij was het op bepaalde plekjes niet of nauwelijks gevoelig, op andere plekken iets gevoelig. Alleen rond mijn pas geplaatste implantaat vond ik het even pijnlijk (maar ja, dat tandvlees schijnt zich nog wat te moeten 'zetten', dus dan is dat niet echt vreemd natuurlijk). Na afloop is het ook nog wel een tijdje gevoelig (neem dus gewoon een paracetamol als je veel last hebt na afloop!).
Wat de kosten zijn, daar valt natuurlijk niet veel over te zeggen. Dat hangt er helemaal vanaf wat er precies gedaan wordt en hoe lang de mh bezig is, etc.

Succes hoor!

:smt006 Monique
wo, 02/16/2005 - 19:16 Permalink
vervelend

Dank je wel voor je eerlijkheid. De tandarts heeft mij wel verteld dat ik verdoving kan krijgen, dat geeft sowieso al wat rust. Ik haal me allemaal weer de raarste dingen erover in mijn hoofd. Ik zie er heel erg tegenop maar het moet gebeuren. Doe ik het nu niet dan zijn de problemen helemaal niet te overzien. Ik heb een afspraak van een half uur (voor mij lijkt dat nu heeeel lang) en ik neem aan dat ik niet een half uur lig te creeperen van de pijn. Denk aan me, woensdag.....
do, 02/17/2005 - 12:53 Permalink
minique

Nee, hoor je ligt niet een half uur te creperen van de pijn... Zo erg is het ook niet. Je moet het meer zien als dat het af en toe een tel gevoelig is en dan weer een tijdje niet... Inderdaad kun je om een verdoving vragen, doe dat ook gewoon als je het niet ziet zitten of als je merkt dat het je toch teveel wordt!

Succes en ik zal aan je denken!

do, 02/17/2005 - 16:00 Permalink
vervelend

Toch even mijn belevingen aan jullie meedelen. De mondhygieniste is me 1000% meegevallen! Ze was zeer aardig, had erg veel begrip voor de situatie en deed heel rustig aan. Het was gelukkig alleen maar tandsteen wat er zat. Eerst poetsinstructies gehad en daarna ging ze, zonder verdoving, aan de slag. En op wat vervelende plekjes na heb ik helemaal geen pijn gehad! Binnenkort terug voor de hele reiniging (dat is een afspraak van een uur) en dan is dat klaar! Heb wel meteen een nieuwe tandenborstel, stokers en spoeling gekocht. Mij zal het niet meer gebeuren dat ik het zo laat verwaarlozen. (zegt ze nu stoer, binnenkort staan hier mijn angsten weer op....) De tweede stap naar gezonde knaagertjes is genomen!
do, 02/24/2005 - 19:42 Permalink
dj

Goed zo.. Denk er ook aan de borstel op tijd te vervangen he? Het Ivoren Kruis zegt minimaal eens in de drie maanden perssonlijk vind ik ze na een week of zes al echt minder worden.. Als die stokers nou te dik zijn bedank dan dat ze in verschillende diktes te verkrijgen zijn he..
do, 02/24/2005 - 19:49 Permalink
minique

Hey, die vervelend... Hartstikke goed. Wat fijn is het om te horen dat het je zo is meegevallen! Schouderklop voor jou!

do, 02/24/2005 - 19:56 Permalink