knobbeltje

Author:
marjolyn
Posted:
di, 03/01/2005 - 23:06
Hallo...

Ik weet niet of ik met deze vraag nou bij de tandarts of bij de huisarts moet stellen...

Ik heb een knobbeltje in mijn mond... volgens mij op mijn gehemelte... tis in mijn bovenkaak.. boven mijn tong weet niet hoe dat heet.
Heb het al best lang en wil nu wel weten wat het is.. hij is ook een beetje gevoelig...

Dus mijn vraag luidt: moet ik met dit probleem naar de tandarts of naar de huisarts...

Hopelijk moet ik hiervoor niet naar de tandarts.. omdat ik al zo bang voor hem ben.

Groetjes Marjolijn
marjolyn

Kan dat knobbeltje iets ernstigs zijn?
Of kan ik dat gewoon laten zitten zodat ik niet naar de tandarts hoef?

Groetjes Marjolijn
wo, 03/02/2005 - 16:58 Permalink
Moon

Zoals Incicor al zei... je kan beter even naar je tandarts gaan. Misschien is er niets aan de hand, maar je kan er beter even naar laten kijken!
(al het er al langer zit, had je het nog niet bij je laatste tandartsbezoek dan?)
wo, 03/02/2005 - 17:26 Permalink
marjolyn

Het lijkt erop dat het ene moment verdwijnt(of verkleint) en het andere moment weer terug komt(of groeit)
Het bobbeltje voelt vrij hard aan...

Groetjes Marjolijn...
wo, 03/02/2005 - 17:44 Permalink
Wil

Als je op het knobbeltje drukt, verdwijnt het dan voor een tijdje of wordt het binnen een half uur weer dikker?

In het eerste geval is het een fisteltje en kan het de uitgang zijn van een wortelpuntontsteking. Dus: naar de tandarts.
In het tweede geval is het een ontstekinkje van het slijnmvlies. Meestal is het onschuldig en verdwijnt het voorgoed na een paar dagen. Is dat niet zo, dan: naar de tandarts.

wil
do, 03/03/2005 - 11:09 Permalink
Moon

Beste WIl,
Marjolyn schreef al dat het bobbeltje er al best lang zit! Dus ontstekingskje van het slijmvlies zal het niet zijn!

Groetjes Moon
do, 03/03/2005 - 17:41 Permalink
dj

Een knobbeltje kan echt door zeer veel oorzaken komen, vele tientallen waaronder enkele zeldzame tot zeer zeldame dingen. Hierover op het forum speculeren is betrekkelijk zinloos...

Ook sommige typen ontstekingen kunnen zeer langdurig aanwezig zijn hoor..
do, 03/03/2005 - 18:35 Permalink
Wil

Beste WIl,
Marjolyn schreef al dat het bobbeltje er al best lang zit! Dus ontstekingskje van het slijmvlies zal het niet zijn!

Groetjes Moon
Ik zag het later inderdaad ook staan, stom! :roll:

wil
do, 03/03/2005 - 20:26 Permalink
Moon

ik zal morgen bellen als ik tijd heb... ik zal jullie wel laten weten...

Groetjes Marjo...

sterkte meissie! Ik zal aan je denken! Hou ons op de hoogte!
do, 03/03/2005 - 20:36 Permalink