hoi mijn naam is conny en ik heb een vraag,
mijn zoontje van 6 jaar had een ontsteking in zijn kies en nu hebben ze zijn kies getrokken maar nadat hij verdooft was had hij ontzettend veel pijn bij het trekken het arme kind gilde het uit van de pijn terwijl vorig jaar toen ze ook een kies moesten trekken hij geen kik gaf.
Toen ik ernaar vroeg hoe dat nou kon zei de tandarts dat dat door de ontsteking kwam maar ik vind het dan wel raar dat hij dat vorig jaar niet heeft gehad terwijl er toen ook een ontsteking in zat.
groetjes
conny
mijn zoontje van 6 jaar had een ontsteking in zijn kies en nu hebben ze zijn kies getrokken maar nadat hij verdooft was had hij ontzettend veel pijn bij het trekken het arme kind gilde het uit van de pijn terwijl vorig jaar toen ze ook een kies moesten trekken hij geen kik gaf.
Toen ik ernaar vroeg hoe dat nou kon zei de tandarts dat dat door de ontsteking kwam maar ik vind het dan wel raar dat hij dat vorig jaar niet heeft gehad terwijl er toen ook een ontsteking in zat.
groetjes
conny
In of rondom de kies die getrokken werd, zal zich mogelijk een flinke ontsteking bevonden hebben. Een niet ontstoken kies is vaak goed te verdoven en daarbij is een extractie pijnloos uit te voeren.
Door de lagere zuurgraad van de ontstoken weefsels is het werkzame bestanddeel van de verdovingsvloeistof vnl in zijn geladen (geioniseerde) vorm aanwezig waardoor deze de vettige laag van de zenuwen minder goed kan binnendringen en daardoor minder werkzaam is.
Overigens is het verstandig om verdere gebitsproblemen op deze jonge leeftijd te voorkomen, het gebit van uw zoontje nog zelf te poetsen en er goed op te letten dat er niet teveel suikerhoudende producten gebruikt worden.
Met vriendelijke groet
groetjes conny