Hevige pijn bij linker-onder verstandskies

Author:
marloez
Posted:
ma, 03/14/2005 - 02:34
Ik heb zo af en toe ineens dat ik heel erg last krijg van een plekje achterin mijn mond. Het plekje bevind zich achterin bij de linker-onder verstandskies. Deze verstandskies is nog niet door en ik heb geen idee of dit deze pijn veroorzaakt. De pijn houd meestal ong. 4 dagen aan.

De pijn komt altijd ineens opzetten en normaal was er niets te zien en leek het alleen geirriteerd tandvlees (wat ik overigens dan de hele dag voel, au!)
Nu ik vandaag keek, de 2e dag, leek het net of mijn tandvlees naar binnen word getrokken en er een soort sneetje is ontstaan. Het lijkt een beetje op een driehoek en het staat open. Ik heb er de gehele dag last van ook omdat mijn linker boven verstandskies er opdrukt...wat overigens een oorzaak zou kunnen zijn.

Ik ga binnenkort naar de kaakchirurg om alle verstandkiezen te laten verwijderen.

Ik wilde graag weten of iemand enig idee heeft wat de oorzaak is en heel BELANGRIJK wat ik er NU aan kan doen. Weet iemand een goede pijnstiller, drankje etc. Moet ik met zout spoelen...noem maar wat.

Ik word helemaal gek van de pijn en mijn wang voelt dik aan en ik heb de neiging er een mes in te zetten! Help me alsjeblieft!!!

Groet,
Marloez
marloez

Ik was net even goed aan het kijken naar wat het was en probeerde het droog te maken met een watje. Toen ik dat watje eruit haalde zat er een beetje geel spul op, vervolgens nog een keer gekeken met een watje en het lijkt wel alsof er pus uitkomt. Hoe krijg ik dit wondje weer dicht als er alsmaar spul uitkomt?

Groetjes Marloez
ma, 03/14/2005 - 03:06 Permalink
Moon

Ik vind het heel lastig om te zeggen wat dit zou kunnen zijn.
Ik zou even de tandarts/kaakchrirurg bellen om de situatie uit te leggen en het eventueel te laten zien!

Sterkte
ma, 03/14/2005 - 08:52 Permalink
dj

Zou als binnenkort de verstandskiezen erallemaal uit moeten (voordat ze dus allemaal door zijn) dan er een kans dat daarin de oorzaak van de pijn ligt. Het zou kunnen dat de verstandskiezen scheef liggen en tegen andere kiezen aandrukken, of het zou kunnen dat boven net niet of half doorgebroken kiezen tandvleesontsteking ontstaat: pericoronitis.

De meest gebruikte pijnstiller voor dit soort dingen is volgens mij ibuprofen..
ma, 03/14/2005 - 13:43 Permalink
marloez

Dankje voor de tips!

Ik ben afgelopen vrijdag naar de kaakchirurg geweest en het bleek hevig ontstoken te zijn! Ik moest meteen mijn verstandskiezen aan de linkerkant laten trekken! Het was wel pijnlijk toen er extra verdoving in de ontsteking moest maar ik heb het allemaal overleeft!
Het valt me 100% mee! Het is nog wel gevoelig en mijn kaak is nog een beetje dik! Echt veel pijn heb ik niet gehad! Wat ik wel erg vervelend vind is de gevoelloosheid in mijn lip en kin. Maar ik had gelukkig al gelezen dat dit normaal was! Alleen er staat dat dit 3 maanden kan duren! Pfff...daar moet ik toch niet aan denken! Heeft iemand hier ook last van gehad en hoe lang duurde het toen voordat het weg was?
di, 03/22/2005 - 17:03 Permalink