Pijn na meervlaksbehandeling

Author:
dannyking
Posted:
do, 03/17/2005 - 11:53
Ik ben net bij de tandarts geweest, er was namelijk een stuk van een kies afgebroken. Dit is hersteld maar nu begint de verdoving uit te werken en doet het pijn, is dit normaal? Of moet ik nu een zenuwbehandeling, de tandarts zei er nog bij dat het een hele diepe vulling was.
de digitale tandarts

Pijn na (diepe) vullingen komt helaas vaker voor!
De vulling is zeer recent bij jou gemaakt dus het is nog te vroeg om te zeggen of een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk zal zijn. Enkele dagen pijn en een verhoogde gevoeligheid bij koude en warmte komt regelmatig voor, soms kan deze periode zich uitstrekken tot enkele weken en zelfs maanden.

Toenemende pijn waardoor je bijv. niet goed meer kan slapen en/of bonkende kloppende pijn zijn over het algemeen als een slecht teken te beschouwen.

Zie ook: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=150#150
do, 03/17/2005 - 12:06 Permalink
dannyking

De pijn is nu weg, kan ik er dan vanuit gaan dat een zenuwbehandeling niet nodig is? Of kan de pijn nog terug komen
vr, 03/18/2005 - 14:27 Permalink
hy

Hoi hoi,

Tijdje geleden heeft mn tandarts een vulling vervangen, waarvoor hij erg diep moest boren.
Ik heb er goed een week last van gehad. Ik dacht in eerste instantie ook dat ik een wkb moest ondergaan, maar de pijn was gelukkig nog goed te onderdrukken met pijnstillers.
Dus wacht het eventjes af en anders toch even na laten kijken.
Succes :D

HY
vr, 03/18/2005 - 14:39 Permalink
minique

De pijn kan terugkomen, maar het kan ook nog jaaaaaaren duren voor je er weer last van krijgt. Als de pijn al zo snel weg is, zou ik me er maar niet al te veel zorgen over maken. Ik heb zelf eens een diepe vulling gehad, waar de tandarts meteen bij zei dat ik er last van kon blijven houden. Inderdaad heb ik toen enkele weken last gehad, daarna zakte het weg, maar een half jaar of een jaar later was het toch terug, dus dat werd toen alsnog een wkb.

:smt006 Monique
vr, 03/18/2005 - 19:09 Permalink