bloedend tandvlees

Author:
princess
Posted:
wo, 03/16/2005 - 07:56
Hallo, :oops:

Ik ben gisteren bij de tandarts geweest omdat ik klachten heb van bloedend tandvlees en ontsteking onder een brugdummy. De rest van mijn gebit en tandvlees is in gezonde staat, het gaat dus om 1 element.

Ik moet nu met een ragertje onder die dummy corsodylgel aanbrengen en twee maal daags ragen (deed ik dus al).

Ik loop al weken met die klachten en het blijft pijnlijk en bloeden.
Weet iemand nog tips of raad.

Alvast many thanks! :)
princess

Hoi,

Ik heb er last van met kauwen, alleen onder de dummy en soms bij de pijler ernaast en rageren is pijnlijk, verder is er de hele dag een vage, zeurende pijn, bij rageren een heftige kloppende pijn... :oops:

groet, Princess
do, 03/17/2005 - 10:46 Permalink
Senna

Hallo Princess,

Ik heb ook recht onder, achter de hoektand een burg (3 delige). ik heb geeen problemen met het tandvlees. Mijn brugdummer ligt ook op het tandvlees... Ik heb geen problemen met de brug.
Ik hoop dat ik hoor wat er uit is gekomen.

Groetjes Senna.
vr, 03/18/2005 - 01:57 Permalink
princess

Hoi Senna,

Ik ga vandaag naar een andere tandarts voor een second opinion, kijken wat hij ervan zegt, misschien hetzelfde als mijn eigen tandarts, of niet.
Aan de hygiene kan het niet liggen, want ik heb de brug al 5 jaar en nooit last gehad, en de rest van mijn gebit is gezond alsmede het tandvlees.

Als ik iets weet, laat ik het horen :smt001

groetjes, Princess :)
vr, 03/18/2005 - 07:32 Permalink
princess

Hoi Senna,

De second opinion leverde op dat ik naar de mondhygieniste moet om het schoon te laten maken onder de dummy. De rest van het gebit zag er goed uit.

Dus ik heb de tandarts om een verwijzing gevraagd, maar aangezien de lange wachtlijst bij de MH doet hij het zelf.

groetjes, princess
za, 03/19/2005 - 15:22 Permalink
princess

Hoi Senna,