3 weken geleden is bij mij door de kaakchirurg links onder een kies getrokken. Dit leverde enorme pijn op. Wang werd dik, ik kon mijn mond niet meer opendoen. Het bleek dat de wond was gaan ontsteken en het was nog net niet een abces. Na 2 dagen begon de pijn zelfs uit te stralen naar mijn kin. Het voelde toen alsof mijn kin in brand stond. Ik had koorts en was er gewoon ziek van. Wederom naar de kaakchirurg. Van hem kreeg ik antibiotica. Daarna werd de pijn iedere steeds wat minder. Bij nacontrole bleek dat alles goed aan het herstellen was. Mijn kaak is nu nog gevoelig als ik er op druk maar verder weinig aan de hand. Met mijn kin is het een ander verhaal. Een gedeelte van mijn kin en lip is gevoelloos, de kaakchirurg heeft uitgelegd wat er mee aan de hand is en dat dat wel een half jaar kan duren eer het helemaal hersteld is. Kan ik ook nog mee leven maar dat ik daardoor ook pijn in mijn ondertanden kan hebben vind ik nogal moeilijk te bevatten. Per slot van rekening is er niks aan de hand met mijn ondertanden.
Dus vanochtend weer naar de kaakchirurg geweest omdat ik het niet vertrouwde. Wederom zei de tandarts dat dat alles met de zenuw te maken heeft die beschadigt is geraakt.
Kaakchirurg heeft met geadviseerd vitamine B complex 2 keer per dag te gaan nemen omdat dat de genezing zou kunnen bespoedigen.
Vooral als ik naar buiten ga en kou op mijn kin krijg begint het pijn te doen. Heeft iemand voor mij tips wat ik zou kunnen doen om minder last ervan te hebben en is misschien iemand hier bekend met hetgeen ik heb?
Dus vanochtend weer naar de kaakchirurg geweest omdat ik het niet vertrouwde. Wederom zei de tandarts dat dat alles met de zenuw te maken heeft die beschadigt is geraakt.
Kaakchirurg heeft met geadviseerd vitamine B complex 2 keer per dag te gaan nemen omdat dat de genezing zou kunnen bespoedigen.
Vooral als ik naar buiten ga en kou op mijn kin krijg begint het pijn te doen. Heeft iemand voor mij tips wat ik zou kunnen doen om minder last ervan te hebben en is misschien iemand hier bekend met hetgeen ik heb?
Wanneer deze zenuw gekwetst is tijdens een ingreep kan dat leiden tot (tijdelijk) verlies van gevoel in de kin, lip en ondertanden, maar ook tot gevoelsstoornissen. Wrijven over de lip kan bijvoorbeeld een sensatie opwekken die gelokaliseerd lijkt te zijn in bijv. de ondertanden (andersom is ook mogelijk).
Dit onderwerp is eerder uitgebreid behandeld: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1373#1373
Sterkte!
ook lijkt het erop alsof ik last van weerpijn heb. Pijn in mijn slaap, puntje van mijn oor, mijn kaakgewricht.
De gevoeligheid van mijn ondertanden is constant. Ook als ik niet aan mijn kin/lip zit.
Ondanks het feit dat de kaakchirurg tegen mij zei dat de gevoelige ondertanden erbij horen, vraag ik mij toch af of er soms meer aan de hand kan zijn?
Ik wil het graag hier eerst even informeren voordat ik weer naar de tandarts (of moet ik hiervoor wederom naar de kaakchirurg??) ga. Die heeft me de laatste maanden al kapitalen gekost.
Ik heb wel gemerkt dat er weer wat leven in mijn lip begint te komen.. af en toe zitten er van die zenuwtrekjes in. Mijn kin jeukt regelmatig.. dat zijn positieve signalen heb ik begrepen.
Toch zit ik met die andere "pijntjes" best wel in mijn maag. En ik gebruik er ook paracetamol en ibuprofen voor.
Ik heb de afgelopen 3 maanden een ware "lijdensweg" achter de rug met mijn kiezen dus eigenlijk zit ik niet op nog meer ellende te wachten.