2 maart jongstleden is een kies waar ik al veel last van heb ondervonden getrokken. 8 jaar geleden had ik een WKB waarna ik er vorig jaar opeens last van kreeg. De tandarts heeft het opnieuw schoongemaakt, een tijdje open gelaten, en elke week opnieuw schoongemaakt tot het na een week of drie, vier toch maar gevuld werd. Er zat een kaakbotontsteking onder die grotendeels weg was. De tandarts hoopte dat de rest ook zou verdwijnen. Er is gelaserd, en ik heb injecties met Procaïne en Kieferostitis gehad, meerdere keren. Dit heeft acht maanden goed resultaat gehad maar nu kreeg ik hoofdpijn, een raar gevoel in mijn kaak en terugkerende griepklachten. UIteindelijk kreeg ik een erge verkoudheid en ik wilde van de kies af omdat de ontsteking een belasting was van mijn weerstand. Dat was de tandarts met me eens, dus de 16 ging er uit. Het deed nog lang pijn, vooral na het eten. Ik spoelde dapper, en het werd langzaam beter. Elke week een nabehandeling, schoonmaken, bot schoonfrezen, procaïne en kieferostitis. Na twee weken ging het meer zeer doen nadat het eerst beter was gegaan.
Nu, drie weken later, ben ik terug gegaan naar de tandarts. Niets te vinden. Het wondje geneest nu beter, ziet er prima uit, maar ik heb pijn in de holte van de getrokken kies en aan de aangezichtszenuw (trigeminus). Vooral na het eten (kauwen) heb ik een helse pijn. Ik kan niet in de frisse lucht, niet in de auto, alles doet zeer. Het enige dat enigszins verlichting brengt is acupunctuur en spoelen met fysiologische zoutoplossing na het eten. Ik houd het zo lang mogelijk in mijn mond, en neem dan weer een nieuwe slok. Dat doet de pijn enigszins wegtrekken, maar een oplossing is het niet echt.
Hoe lang gaat dit duren? Het is nu 21 dagen na extractie... Een vriendin zei me dat ze hetzelfde had gehad en dat het precies een maand had geduurd. Pijnstillers helpen niet, slapen is een loterij. De ene nacht wel (na acupunctuurbehandeling) de andere minder of helemaal niet (voor acupunctuurbehandeling).
Ik heb na de extractie steeds gewerkt, in een lager tempo, maar nu gaat het helemaal niet meer.
Wat nu? hoe lang duurt dit? Ik gebruik ook Amoxicilline, maar dat doet ook niets. Ik slik maar braaf door, Ibruprofen, Paracetamol met codeïne, maar niets helpt.
Kan ik nog iets doen? Moet ik naar de kaakchirurg?
Groeten van een wanhopige Martina :cry:
Nu, drie weken later, ben ik terug gegaan naar de tandarts. Niets te vinden. Het wondje geneest nu beter, ziet er prima uit, maar ik heb pijn in de holte van de getrokken kies en aan de aangezichtszenuw (trigeminus). Vooral na het eten (kauwen) heb ik een helse pijn. Ik kan niet in de frisse lucht, niet in de auto, alles doet zeer. Het enige dat enigszins verlichting brengt is acupunctuur en spoelen met fysiologische zoutoplossing na het eten. Ik houd het zo lang mogelijk in mijn mond, en neem dan weer een nieuwe slok. Dat doet de pijn enigszins wegtrekken, maar een oplossing is het niet echt.
Hoe lang gaat dit duren? Het is nu 21 dagen na extractie... Een vriendin zei me dat ze hetzelfde had gehad en dat het precies een maand had geduurd. Pijnstillers helpen niet, slapen is een loterij. De ene nacht wel (na acupunctuurbehandeling) de andere minder of helemaal niet (voor acupunctuurbehandeling).
Ik heb na de extractie steeds gewerkt, in een lager tempo, maar nu gaat het helemaal niet meer.
Wat nu? hoe lang duurt dit? Ik gebruik ook Amoxicilline, maar dat doet ook niets. Ik slik maar braaf door, Ibruprofen, Paracetamol met codeïne, maar niets helpt.
Kan ik nog iets doen? Moet ik naar de kaakchirurg?
Groeten van een wanhopige Martina :cry:
Ik had ook een wkb gehad, die was afgemaakt (na een paar keer extra te zijn schoongemaakt), maar deze kies ging toch weer opspelen.
Er bleek een ontsteking onder te zitten (weer). Ik heb hem laten trekken.
Maar sinds die tijd doet de plek waar de kies zat. De tijd er vlak na was heel vervelend, als ik liep bonkte die plek. Nu is het nog een soort kramp die soort mijn kaak trekt.
Zelf heb ik gelezen dat je na een behandeling atypische aangezichtspijn over kan houden.
Ik hoop niet dat dit bij jou het geval is. Hopen maar dat het over gaat, ik hoop dat ook nog steeds (na 9 maanden).
Sterkte.
Joke
Ik ben gisteren aan het surfen geweest op dit onderwerp in een aantal talen, en ben iets wijzer geworden over de oorzaak maar nog niet over de prognose en de mogelijke behandeling.
Het gaat niet beter, ik kan niets, zit in een hoekje af te wachten en lijd.
Het doet heel erg pijn. Dat het bij jou nog steeds pijn doet na 9 maanden geeft weinig hoop.
Groeten van Martina
Is er bij jou al een diagnose gesteld? Omdat je weet dat je atypische aangezichtspijn hebt?
Ik heb begrepen dat ze alles onder die naam scharen, waarbij je pijn hebt die niet te herleiden is tot een oorzaak. Maar waarbij je wel op die plaats(van de zenuw) pijn hebt.
Ik ben zelf nog niet verder gaan zoeken. Het is bij mij ook niet altijd echt pijnlijk, meer een soort kramp. Soms doet het wel zeer.
Groetjes,
Joke
Groeten van Martina