Opalescence 20% de hele nacht gebruiken?

Author:
Jennifer
Posted:
zo, 03/20/2005 - 15:25
Beste digitale tandarts,

Ik ben nu een aantal dagen bezig mijn tanden te bleken met Opalesecence 20%. Ik gebruik dit 's nachts, de hele nacht. Aangezien ik wat meer informatie wilde over dit middel ben ik eens op internet gaan struinen en nu heb ik gelezen dat Opalesecnce 20% hooguit een uur per dag gebruikt mag worden en niet 's nachts!

Hier heeft mijn tandarts niets over gezegd.

Is dit nu echt waar en zo ja, heb ik mogelijke schade opgelopen?

Groet,Jennifer
Jennifer

Nee, ik heb geen last, hooguit iets gevoelige tanden. Het gaat mij er meer om of mijn tanden op lange termijn schade hebben geleden, bijv. aantasting van het glazuur. Op internet lees ik overal dat Opalescence 10% wordt geadviseerd, terwijl ik dus de dubbele hoeveelheid heb gebruikt...
ma, 03/21/2005 - 20:10 Permalink
fransaki

Ik laat patienten altijd 3 uur met opalescence 20% lopen, en het liefst 's avonds. Sommigen worden niet wakker na drie uur slapen en als het een beetje lekt dan wordt dat niet gewaardeert door het tandvlees. Heb je dus een paar dagen gevoelig tandvlees :cry:
wo, 03/23/2005 - 19:31 Permalink
prondel

Nee, ik heb geen last, hooguit iets gevoelige tanden. Het gaat mij er meer om of mijn tanden op lange termijn schade hebben geleden, bijv. aantasting van het glazuur. Op internet lees ik overal dat Opalescence 10% wordt geadviseerd, terwijl ik dus de dubbele hoeveelheid heb gebruikt...

Op internet staat ofwel de meest veilige route ofwel een halve waarheid. Van bleken an sich leidt je glazuur geen schade, wat nog wel eens voorkomt is lekkage zoals iemand anders ook al schreef. Dan heb je aansluitend nog een beetje rauw gevoel aan de randje rond de tanden. Ook dat herstelt en is dus tijdelijk.

Vraag is eigenlijk: was er een speciale reden opgekomen om de 20% ipv de 15 of 10% te gebruiken?
vr, 03/25/2005 - 12:46 Permalink
Jennifer

Nee, er was geen speciale reden voor. Ik heb ook slechts heel licht verkleurde tanden, absoluut niet ernstig.

Vreemde is dat ik deze informatie op http://www.denstist.net , een engelse site heb gevonden. Op de site van de producent, ultradent, is echter niks te vinden dat je 20% korter zou mogen gebruiken... Vreemd.
di, 03/29/2005 - 18:51 Permalink