Goeiemiddag allemaal, nadat ik een aantal jaar mijn gebit heb verwaarloosd (ben nu 21, heb er tot een jaar geleden volgens mij 3 jaar niks aan gedaan) zit ik al een tijd te denken om weer naar een tandarts te gaan (maar angstig omdat ik weet dat er veel meot gebeuren)
Nu heb ik sinds een paar dagen kiespijn, maar dus geen vaste tandarts.
Ik heb er wel 1 gevonden hier in delft via de zoekfunctie, en die schijnt ook patienten aan te nemen, zou ik dan kunnen bellen en dan liefst nog vandaag iets aan me kies kunnen doen ?
Het word echt te irritant, en de rest van mijn gebit zou dan later wel kunnen.
Gr.
Thijs
Nu heb ik sinds een paar dagen kiespijn, maar dus geen vaste tandarts.
Ik heb er wel 1 gevonden hier in delft via de zoekfunctie, en die schijnt ook patienten aan te nemen, zou ik dan kunnen bellen en dan liefst nog vandaag iets aan me kies kunnen doen ?
Het word echt te irritant, en de rest van mijn gebit zou dan later wel kunnen.
Gr.
Thijs
Wat bleek, was dus nergens voor nodig, ik weet niet waar mijn angst vandaan kwam, maar de verdoving krijgen voelde ik niks van, het boren zelf (door de verdoving ;)) ook niet :)
Ik kon zelfs na een paar keer mezelf ontspannen tijdens het boren, zodat ik "op me gemak" met me ogen dicht lag tot hij klaar was.
Heb nu in mei weer 2 behandelingen om de rest weer op orde te krijgen, en ik kan niet wachten tot me gebit weer in orde is :)
Ik zie er ook zelfs niet tegenop om in mei weer te moeten, echt heel anders als wat ik verwacht had :)
Het zal wel vooral geweest zijn dat hoe langer je niet gaat, hoe hoger de drempel word.
Hij zei ook wel dat ik niet een paar jaar later had moeten komen want dan had er wat uit gemoeten, dus das toch ook maar goed dat ik maar moest zegmaar :)
Vandaag 1 kies en 1 voortand gevuld (2 seconden geboort zonder verdoving, nu weet ik weer waarom ik het met doe)
En 1 melkkies moest getrokken worden (ik ben 21)
Bleek dat die er allang uit had moeten vallen toen ik klein was, maar er zat gewoon geen andere kies onder, dus nu zit ik met een (voor me gevoel:)) groot gat, maar dat zal wel wel een beetje kleiner worden (hoop ik ?)
Al met al steeds minder spijt dat ik nu weer ga, en ik ga straks weer fijn elk jaar voor controle :)