Ik heb een week geleden een wk behandeling gehad. De behandeling duurde een half uur. Er is niets gezegd over terugkomen om de behandeling af te maken. Ik heb ongeveer 2 dagen flinke napijn gehad, die wat afzakte maar nu een week later weer terug is, weliswaar minder erg, maar het is een hele irritante kloppende en zeurende pijn.
Ik heb op dit forum zoveel mogelijk gelezen over wk's en de meeste schijnen nogal lang te duren, in 2 of meer keren afgemaakt te worden en er word een rubberen lap gebruikt om de tand te isoleren (is bij mij ook niet gebeurt)
Wat moet ik doen? Ik ben bang voor een ontsteking want de wk was vanwege een lekkende vulling niet vanwege een ontsteking maar wat als ik die nu wel heb?
Alvast bedankt.
Ik heb op dit forum zoveel mogelijk gelezen over wk's en de meeste schijnen nogal lang te duren, in 2 of meer keren afgemaakt te worden en er word een rubberen lap gebruikt om de tand te isoleren (is bij mij ook niet gebeurt)
Wat moet ik doen? Ik ben bang voor een ontsteking want de wk was vanwege een lekkende vulling niet vanwege een ontsteking maar wat als ik die nu wel heb?
Alvast bedankt.
Groetjes!
De wk kies ligt 1 kies bij mijn hoektand vandaan.
(dus hoektand, kies, wk kies)
Hoop dat dit niet te onduidelijk is. :-?
Zo'n rubber lap (cofferdam) wordt idd steeds vaker gebruikt, maar ik heb 2x een wkb gehad en beide keren was zonder cofferdam.
Ik neem aan dat je tandarts het gezegd zou hebben als er een noodvulling in gegaan is en als je moet terugkomen voor het afmaken van de wkb of voor de definitieve vulling. Maar voor de zekerheid zou je daar natuurlijk even over kunnen bellen.
Overigens kun je na een wkb best een hele tijd last houden, ik heb wel gelezen tot enkele maanden erna, maar het moet over het algemeen wel steeds minder worden. Ook hiervoor geldt: vertrouw je het niet, bel dan even en leg het voor aan je tandarts!
:smt006 Monique
Ik heb niet zulke goede ervaringen met het bellen van de tandarts ivm klachten; in het verleden al meerdere malen afgescheept met; kijk de klachten nog even aan etc. Ben ook op zoek naar een andere tandarts maar er zijn er maar weinige die nieuwe patienten aannemen
(in Rotterdam) en ik moet natuurlijk wel zeker zijn dat ik dit keer een goede tandarts krijg!
De pijn is deze ochtend trouwens weer iets minder, maar dat gebeurt steeds; pijn komt en gaat.