loszittend bovengebit

Author:
montezuma
Posted:
ma, 04/04/2005 - 14:38
hallo iedereen,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Al sinds ik in december 2003 een kunstgebit heb gekregen heb ik een loszittend bovengebit. In maart 2004 is het gebit gerebased en hetzelfde probleem bleef bestaan.
In september ben ik naar een tandprotheticus gegaan en die erkende het probleem waarna hij een nieuw gebit heeft gemaakt. Ik had hier grote verwachtingen van maar je raadt het al weer een loszittend bovengebit. Na een paar maanden te hebben doorgelopen ben twee weken geleden weer naar die protheticus gegaan met dezelfde klacht, deze heeft hem tot 2 keer toe binnen een week gerebased maar nog zit ie los. Ik durf ondertussen niet meer naar hem toe want het wordt zo langzamerhand erg vervelend. Wie weet raad want ik baal ontzetten hiervan. :cry:
vV

voordat er een antwoord gegeven kan worden:
Is de onderkant ook een prothese, of nog (merendeel) eigen tanden en kiezen?

Indien er nog eigen tanden en kiezen zitten kan je meer kracht zetten met de onderkaak, waardoor de bovenkaak relatief sneller slinkt dan wanneer er ook een onderprothese tegenover zou zitten.

Dit probleem komt ook sneller naar voren indien de kaak relatief plat is, wat ongunstig is voor het houvast.

Doe in ieder geval de prothese `s nachts uit.

Voor de rest is het probleem moeilijk op te lossen helaas, vaak is in zo`n situatie alleen implantaten nog een goede oplossing, maar dat is een behoorlijke ingreep.
ma, 04/04/2005 - 16:07 Permalink
montezuma

Bedankt voor uw antwoord, wat betreft mijn ondergebit die is ook kunst maar zit redelijk goed. Het probleem zit bij mij puur in mijn bovengebit.
ma, 04/04/2005 - 16:10 Permalink
vV

wellicht toch eens met tandarts overleg plegen, alleen bij implantaten boven is het waarschijnlijk nodig ook onder te doen. Hoewel het wel apart is dat u juist boven de problemen heeft, 99% van de mensen heeft de problemen juist met de onderprothese.
ma, 04/04/2005 - 17:33 Permalink