kronen

Author:
^^Angel^^
Posted:
do, 01/06/2005 - 15:31
Hoi.
Ik heb een vraag ik wil allemaal kronen laten plaatsen zowel boven en onder nu is mijn vraag ik doe tandknarsen en klemmen(s'nachts) :( als ik nu gehele renovatie zou gaan doen zullen dan de kronen snel kapot gaan??
Heeft iemand hier ervaring mee en wat is dan het beste wat ik kan doen wel of geen kronen plaatsen of moet ik nu toch gaan denken aan boven en ondergebit :roll: meschien dat dit sterker is heeft iemand raad voor me want het is toch een groot kosteplaatje.

Groetjes ^^Angel^^ :smt006
vV

Tja dit is allemaal al eens eerder aan bod geweest.

Knarsen sluit het plaatsen van kronen niet uit, het is goed mogelijk voor `s nachts een beschermplaatje (splint) te maken, zodat de splint slijt en niet het gebit/kronen. Ook is het mogelijk wellicht iets aan het knarsen te doen! Een tandarts die het werk gaat doen zal toch ALLE problemen (moeten) inventariseren om een gedegen behandelplan op te kunnen stellen, waarbij dit toch ook aan de orde zal komen!

Maar ik begrijp dat je nog steeds geen stappen ondernomen hebt er daadwerkelijk wat aan te laten doen?
do, 01/06/2005 - 17:12 Permalink
^^Angel^^

Hoi vV Tandarts.
Ik heb mijn stoute schoene aangedaan en ben nu bezig met mijn gebit voor kronen ik heb ook de tandarts gezegt van mijn knarsen en klemmen s'nachts en daar was ook wat voor net als u vertelde een plaatje nu heb ik 2 weken geleden mijn boven tanden laten slijpen en heb nu noodkronen in aan de bovenzijde het ging wel die pijn alleen die spuiten deden verschrikkelijk pijn maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden dat heb ik ook wel gemerkt voor even dan nu moet ik volgende week donderdag terug om mijn echte kronen te laten plaatsen pfffffff ik ben benieuwt hoor want de tandarts zei dat ze dat zonder verdoving doen brrr ben echt kei erg bang hoor de assitente zei als ze die noodkronen eraf halen dat het even erg pijn doet dat het van je tenen naar je hooft trek zo pijn maar nu ben ik echt heel erg bang doet het echt zo pijn dan ??? heeft iemand hier ervaring mee want ik zie er nu echt heel erg tegenop durf bijna niet terug te gaan brrrrrr
Groetjes van ^^ Angel^^
vr, 04/08/2005 - 12:34 Permalink
joek

Hai,
Ik heb een poosje terug een brug gekregen. Ik had toen noodkronen, maar dat eraf halen deed geen zeer, hoor!
Sterker nog, eentje hing er al half naast.
Ook de brug plaatsen deed geen pijn. In jouw geval is het dan een kroon, maar dat maakt volgens mij niet uit.
Ik snap niet zo goed dat de assistente dat zo tegen jou zegt.
Als ze erge pijn verwachten, moeten ze toch verdoven?
Weet je wel zeker dat je het goed begrepen hebt?
Groetjes,
Joke
vr, 04/08/2005 - 16:00 Permalink
vV

ik denk dat zo`n assistente bij mij niet lang in dienst zou zijn.
In de eerste plaats zijn zij er ook om de patienten gerust te stellen, en als het even kan positief te benaderen.
In de tweede plaats is het onzin, meestal valt het wel mee hoor!
vr, 04/08/2005 - 18:16 Permalink
^^Angel^^

Hoi.
Dank je voor zo'n snelle reactie even voor alle zekerheid ik heb niet 1 noodkroon maar alles aan de bovenkant ik ben dus bezig om heel mijn gebit te vervangen met kronen ik wilde graag een protese maar de tandarts had dat me afgeraden omdat het jameer is als je nog tanden hebt en naar lang wachten en veel angst heb ik me erover gezet en aan kronen begonnen dus nu heb ik boven allemaal noodkronen en ik vroeg als ze er volgende week eraf moeten doen ze dat dan verdoven toen zei die asistente dat kun je wel doen maar ja je had net ook zoveel last van die verdovingenvooral aan de voortanden dat ik dan meestal zeg doe het zonder verdoving toen vroeg ik doet het dan zo pijn en toen zei ze ik ben er gewoon eerlijk in ik heb het zelf ook gehad als ze eraf gaan dat heb je even pijn dat is een gevoel van dat de pijn van uit je tenen naar je hooft stijgt dus meshien komt het dat ik alles heb aan de boven kant en niet 1 en ze zei ook normaal maken we het schoon met een aperaatje maar als er geen verdoving gezet wordt doen we dat met watjes is dat dan normaal dat ze dat doen ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen nu heb ik er best wel last van ,van die noodkronen ik kan moeilijk eten teminsten dan bedoel ik als er een klein beetje kracht op mijn boven tanden komt dus kauwen is er nu niet bij ik kan alleen heel erg voorzichteig met mijn voor tanten kauwen is dit ook normaal dan als je noodkronen hebt??? :o
Groetjes van ^^Angel^^ :smt006
za, 04/09/2005 - 01:25 Permalink
^^Angel^^

Hoi.
Ik heb vorige week de noodkronen eraf laten halen en het viel gelukkig toch heel erg mee was echt ontzettend bang naar wat ze gezegt had dat het wel pijn zou doen dus pfffffff gelukkig meegevallen nu moet ik ik alleen de onderkant nog dus nog ff door bijten ben er bijna het is nu wel even wennen nu ik mijn echte kronen heb alleen wat ik wel vreemd vindt de tandarst had gezegt dat ze die kronen aan de boven zeiden in 3 stukken zouden doen dus 3 bruggen nu dat ze vorige week geplaatst waren was het uit een stuk dat vond ik erg raar ik heb gevraagt hoe kan dit tandarts hij zei tja ik zei tegen u dat het uit 3 delen zou bestaan maar als ik ze opstuur en ze worden gemaakt en hun vinden dat het niet gaat uit 3 delen dan houd het voor mij op ik heb daar dan geen inspraak in nou ik vond het heel vreemd maar ja wat doe je eraan dus ik geloof het maar dat het niet kan maar toch blijf ik het vreemd vinden nu dat ze er een week erin zitten vind ik het nog steeds vreemd omdat als ik iets eet lijkt het net als de hele bovenkant naar onderen komt is dit normaal?? of is het nog gewoon wennen???

Groetjes Van ^^Angel^^ :smt006
ma, 04/25/2005 - 23:33 Permalink