pijnstillers

Author:
kristin.smets
Posted:
za, 04/09/2005 - 22:15
Hoi,

Heb een 10-tal dagen geleden een WKB gehad, de pijn is al iets beter, soms nog bij het opeenklemmen van de tanden, en bij plotse bewegingen, maar de pijn zwakt nu toch precies af en wordt minder.

Neem nu wel één feldene per dag (ontstekingsremmer).

Heb wel een maagdarminfectie gehad (ws een virus, maar misschien ook door de medicatie (heb wel wa brufen forte genomen).

Wie kent er nog een goeie pijnstiller, die ontstekingswerend werkt, en toch ni te zwaar belastend is voor de maag, want wil ook niks aan mijn maag overhouden.

Alle tips zijn welkom.
Groetjes
Krisje
dj

Gezien het feit dat je al brufen en nog iets anders (wat ik niet ken, p.s. heb je ernaar gekeken of dat samen kan?), ehh, kruidnagelolie? Tis een "lang shot" hoor en het is misschien ook niet makkelijk te krijgen.

Doe anders wat kruidnagel door de thee. Heb je een vijzel? Anders gewoon een paar kruidnagels op een (goed platte) snijplank en dan met iets zwaar plats (liefst schoon) platstampen. Als je dat echt vies vindt: in combinatie met sinaarappel(schil) vinden mensen het soms ineens lekker. Maar ik zou die sinaasappels dan wel bij een echt "biologische" winkel halen: de criteria voor bestrijdingsmiddelenresiduen gaan ervan uit dat je de schil niet opeet.

De meeste mensen vinden het vies, dat wel, maar het werkt wel verdovend.. Ik heb zo het vermoeden dat kruidnagel van goede kwaliteit beter werkt. Ik haal altijd bij een toko, niet de supermarkt want dat is vaak enorrem oud. maar, awel, in Belgie liggen dat soort dingen toch net weer anders he..

Op zich moet die olie zelf te maken zijn..
ma, 04/11/2005 - 18:06 Permalink
de digitale tandarts

Ibuprofen behoort tot de NSAID's, deze groep van pijnstillers hebben naast een pijnstillende werking ook een enigzins ontstekingsremmende werking en afhankelijk van de stof in meer of mindere mate een anti-bloedstollende of juist mogelijk een bloedstollende werking.
Langere tijd slikken van deze medicijnen kan interfereren met de vorming van maagslijmvlies, wat tot maag en darmklachten kan leiden. Hiervoor zijn de afgelopen jaren speciale NSAID's ontwikkeld, de zogenaamde cox-2 remmers. Hietrdoor blijft de maag gespaard, maar zoals nu blijkt neemt de bloedstolling toe, wat tot een verhoogde kans op hart en herseninfarcten kan leiden, zie het viox schandaal.

Indien de maximum dosis niet overschreden wordt is op dit moment paracetamol de veiligste pijnstiller met bijna geen nadelige invloed op je maag, daarom zou ik je adviseren om dit te proberen en indien niet voldoende kan een NSAID als Ibuprofen of Naproxen daarmee gecombineerd worden.

Bedenk wel dat meer nemen van de dagelijks maximumdosis van dit soort pijnstillers (niet-opiaten) geen extra pijnstillend effect geeft (plafond), maar alleen de bijwerking doet toenemen.

Als de klachten lang blijven aanhouden zou het ook verstandig kunnen zijn om je tandarts te raadplegen.
Met vriendelijke groet.
ma, 04/11/2005 - 18:49 Permalink
dj

Mhwjah nu ik erover na zit te denken denk ik dat napijn na een wkb misschien niet typisch een geval is voor kruidnagel.. ik denk dat dat vooral "oppervlakkig" werkt....
ma, 04/11/2005 - 19:17 Permalink
kristin.smets

Hoi,

Ik neem nu 1 Feldene per dag, is dus ni zoveel.

Ik ga het stilletjesaan afbouwen tot 1 om de 2 dagen.

Heb wel een maag- en darmonsteking gehad, maar waarschijnlijk ging het hier om een virale infectie, vermits ik niet de enige in de familie was.

Groetjes
Krisje
ma, 04/11/2005 - 22:06 Permalink
flame

Hoi,

Heb een 10-tal dagen geleden een WKB gehad, de pijn is al iets beter, soms nog bij het opeenklemmen van de tanden, en bij plotse bewegingen, maar de pijn zwakt nu toch precies af en wordt minder.

Neem nu wel één feldene per dag (ontstekingsremmer).

Heb wel een maagdarminfectie gehad (ws een virus, maar misschien ook door de medicatie (heb wel wa brufen forte genomen).

Wie kent er nog een goeie pijnstiller, die ontstekingswerend werkt, en toch ni te zwaar belastend is voor de maag, want wil ook niks aan mijn maag overhouden.

Alle tips zijn welkom.
Groetjes
Krisje

Hoi Krisje

Ik hab al van alle soorten pijnstillers gebruikt tegen de kiespijn maar al die pijnstillers hielpen maar 1 of 2 dagen en dan hielpen ze gewoon niet meer of ik er nu 2 of 3 tegelijk innam en met of zonder cafaiene het maakte niks uit,ja maagpijn maar nu heb ik een goeie pijnstiller gevonden en die gebruik ik nu 1 jaar en ze helpen nog steeds keigoed(tenminste bij mijn dan) dat is NUROFEN 400 Orange Bruisgranulaat,poeier dus want ik ken namelijk geen pillen slikken,nou geloof me dat me pijn weg is,alhoewel ik er soms ook wel eens 2 tegelijk in me glas water had gedaan maar ondanks dat heb ik nog steeds geen last van me maag,das bij mij namelijk ook een hele grote (familie) kwaal.
Maar het sombere is dat deze pijnstiller op den duur ook niet meer werkt omdat je er imum tegen bent geworden,maar in ieder geval hoop ik dat hij het uithou totdat ik naar de angst tandarts ben geweest. :-?
sterkte en hopelijk dat het jou ook helpt.groetjes flame
wo, 05/11/2005 - 17:58 Permalink
flame

nurofen = ibuprofen

:smt006
Aha ok dat wist ik dus niet,sorry maar goed het is echt en hele goede pijnstiller,ik heb eindelijk een pijnstiller gevonden waar me kies/tandpijn werkelijk van over gaat,en ook soms echt wegblijft zoals nu.heerlijk gewoon

Groetjes Flame :smt006

do, 05/12/2005 - 23:34 Permalink