wortelkanaalbehandeling??

Author:
markie
Posted:
do, 04/14/2005 - 21:04
Ik heb twee weken geleden enorme last gekregen van mijn kies. Dit was duidelijk een ontsteking. Slecht slapen en constant pijn. Daarop adviseerde mijn tandarts om antibiotica te slikken, de pijn zou weggaan. Wel meteen een afspraak moeten maken voor een wortelkanaalbehandeling. Inderdaad, na 5 dagen paracetamol en antibiotica was uiteindelijk de pijn weg. Dit had ik niet gedacht, zo'n zeer deed het. Nu de vraag; mijn tandarts adviseert nog steeds een wkb omdat de ontsteking niet weg zou zijn, en de pijn dus weer terug zal komen. Wie kan mij adviseren, wel of geen wortelk. behand. De behandeling staat voor volgende week.
de digitale tandarts

De antibiotica is vaak maar een tijdelijke oplossing! De oorzaak is waarschijnlijk bacterien die in de wortel zitten en deze zullen niet volledig uitgeroeid worden door de antibiotica, dus zal het een kwestie van tijd zijn tot u weer klachten krijgt.
De wortelkanaalbehandeling zal als deze slaagt, het aantal bacterien in de wortel(kanalen) zodanig reduceren dat er geen ontstekingsreactie meer zal zijn.
do, 04/14/2005 - 22:06 Permalink