Pijn, maar er zit geen kies meer!

Author:
Berttje
Posted:
do, 04/28/2005 - 19:07
Hoi, een paar maanden geleden is mijn verstandskies getrokken (er zat oa een gaatje in) en volgens mij zit er nu ook een gaatje in de kies die grenzde aan de verstandskies.

Maar op de plek waar eerst de verstandskies zat, zit sinds een week een soort "bolling" in het tandvlees wat constant pijn doet.
Paracetamol, Ibrufen, spoelen met listerine en camille etc heb ik al gedaan maar het lijkt niet te helpen.

Over twee weken heb ik een afspraak bij mijn tandarts (eerder kon hij niet)

Heeft iemand enig idee wat zo'n bolling zou kunnen zijn? kan iemand mij nog iets van tips geven hoe om te gaan met de pijn tot ik bij de tandarts terecht kan?

Groetjes,

Bert
Geke

Het zou kunnen zijn dat er een stukje tand in de wond is achter gebleven, dat nu gaat irriteren, verder zou er tijdens het genezingsproces ook wat in de wond terecht kunnen zijn gekomen. Dus dan zou er wat onder het tandvlees zitten, dat nu gaat irriteren en opspelen. Eigenlijk net zoiets als een splinter, het zweert eruit, of als dat niet helemaal lukt kan er een abces ontstaan. Dat is een holte bij de ontsteking, waar pus in zit. Om als deze problemen te verhelpen, moet de oorzaak van het probleem weggehaald worden. De tandarts kan op de foto misschien zien of er nog wat zit. Mocht de pijn echt heel erg worden, kun je je tandarts bellen of er misschien nog ergens een gaatje gekomen is, of dat hij of zij misschien contact met je op kan nemen als er een patient ziek is. Als het echt niet mogelijk is, kun je voor nood altijd nog kijken of je alleen voor het verhelpen van de pijn bij een andere tandarts terecht kunt. Mocht het een abces zijn, zijn er verschillende mensen hier op het forum die dat gehad hebben en die door een beetje er op drukken enzo hem kapot hebben gekregen, waardoor de druk eraf is en dus de ergste pijn weg is. Maar dit is natuurlijk niet de oplossing.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

Geke :smt006
do, 04/28/2005 - 20:18 Permalink