Wellicht dat het er al langer zit of steeds erger wordt, maar het valt mij nu pas op, dat de uiteinden van mijn voor- en hoektanden transparant zijn (dus de onderkant van mijn bovenste tanden en de bovenkant van mijn onderste tanden)
Wat zou dit kunnen zijn, kan dit kwaad (dat het zich uiteindelijk over heel de tand verspreid), en wat kan ik er tegen doen?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik interesse heb om mijn tanden te laten bleken, maar bang ben dat het dan alleen maar erger wordt.
Ik ben een man van 25 jaar en heb voor de rest een goed gebit, slechts 1 vulling en nooit problemen afgezien van gevoeligheid bij warmte en koude
Wat zou dit kunnen zijn, kan dit kwaad (dat het zich uiteindelijk over heel de tand verspreid), en wat kan ik er tegen doen?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik interesse heb om mijn tanden te laten bleken, maar bang ben dat het dan alleen maar erger wordt.
Ik ben een man van 25 jaar en heb voor de rest een goed gebit, slechts 1 vulling en nooit problemen afgezien van gevoeligheid bij warmte en koude
Pas als de snijranden gaan slijten met de jaren zal dus ook de transparantie afnemen.
Het is wel zo dat het er, achteraf gezien, al langer zit. Als het idd tanderosie zou zijn, dan zou het steeds erger moeten worden?
Al deze dranken lossen het glazuur en tandbeen beetje bij beetje op en tanden en kiezen slijten op die manier dan af, vooral wanneer je na het nuttigen van deze zure producten ook nog eens meteen gaat tandenpoetsen :smt001 .
Het plaatje dat je ziet laat zien dat er tandbeen achter het glazuur is opgelost (tandbeen erodeert sneller dan glazuur), hierdoor blijft er eenrandje glazuur staan.
Tanderosie is, wanneer het zuurgebruik doorgaat, inderdaad een voortschrijdend proces en er zal steeds meer tandweefsel verloren gaan.