doodsbang en die rotkwaaltjes.

Author:
flame
Posted:
do, 05/12/2005 - 19:56
:smt006 :smt006 Hallo lieve lotgenoten :smt006 :smt006

Ik ben op deze forum gestuiterd door mijn noodkreet aan mijn ziekenfonds en daar kreeg ik een hele lieve brief van terug dat ze via hier gezocht hebben voor een angst tandarts die mijn gebit onder gehele narcose wilt trekken omdat ik dus echt niet anders wil en durf.Maar ik zal maar bij het begin beginnen anders raak ik in de war want ben best een gaoot (of hoe je het ook schrijft) en dan snap ik er zelf niks meer van :D ...

Ok ik ben Flame Ik ben een 33 jarige gelukkige en zeer tevreden moeder en vrouw.
Maar helaas is er toch een ding dat alles in elkaar laat donderen namelijk mijn gebit.
Dit begon eigenlijk al in me zeer vroege jeugd...
Ik was altyd ziek en na onderzoek bleek dat ik het stadium van jeugdkanker had in me nek rechts onder me oor,na een lange tyd in het zienhuis te hebben gelegen en na vele medicatie enz en heel veel antibiotica was ik gelukkig genezen maar nog geen half jaar later kon me moeder me weer wegbrengen ik had namelijk paratyfus,waarschijnelijk opgelopen in een of andere zandbak dus heb 3 maanden caraterne gelegen en niemand mocht bij me komen en moesten dus in de gang blijven, dus WEER aan de antibiotica,Blaasontekingen was ik erg vatbaar voor dus weer antibiotice grote bruistabletten ik weet nog dat ik bij mezelf dacht,wow hoe moet ik die doorslikken,ja wist ik veel :P :D .
Tot op een dag me moeder me eens gezellig meenam naar de Tandarts :o ?? Vanaf de 1e keer dat ik die vent zag was ik al doods bang van hem en wist meteen al dat het een ******** was,heb het wel een paar keer me moeder verteld maar ik moest me niet zo aanstellen,je weet hoe dat gaat toe he.
TOT ik op een gegeven moment alleen moest gaan,ik was denk ik een jaar of 6 CQ 7 jaar en daar ging ik op mijn fietsje van breda naar teteringen,ALLEEN.wat was ik bang en dacht er nog aan om niet te gaan maar was toch gegaan,had ik maar niet gegaan want hij moest boren en tja ik huilen natuurlijk ik huilde daar altyd want het dee pijn en moest van die gore gebitjes in met pepermunt of sinasappelsmaak,lust ik geen van 2e en kon dat ook niet inhouden,moest kokhalsen to bijna overgeven.ik kreeg van die gore fluoride pilletjes die niet eens bleken te helpen maar wisten wij veel op den duur stopte ik ze ook in de muur tussen de voegen op me slaapkamer leuk gezicht die witte dingetjes daar :smt005 maar ok ik moest dus huilen en op den duur was die vent dat beu en sloeg me recht in me gezicht en zei dat ik me bek dicht moest houden en hij hiel ook mijn mond open door mijnkaak en wang stevig vast te houden zodat ik niks meer kon doe of zeggen,ik stikte bijna :cry: :( ,nou je begrijpt dus wel wat er toen door me heengegaan is.zo volgden er in de jaren meerdere tandatsen tot zon 3jaar geleden,ik was het kotsbeu steeds weer die ellende ,altyd maar gaatjes ,ik hield ze bij en ging altyd naar de tandarts maar het hielp niet,me tanden waren doordat ik toen kanker en paratyfus had gehad en dus keiveel ,vergald door de medicatie antibiotica..,stukken braken af,had een stiftand gekregen maar 2 dagen later lag hij er al uit,opnieuw gezet maar bleef eruit vallen met eten.ondertussen ben ik nog met zware kiespijn naar een tandarts hier in breda geweest en wat die vertelde was de druppel voor mijn,mijn laatste tandarts waar ik door behandeld werd heeft gewoon in het wilde weg wat aan gerotzooit,stiekem wist ik dat wel maar wat moest ik doen?had bij hem bv een keer 5verdovings spuiten gehad omdat er een kies getrokken moest worden wanwegen helse pijn maar die door ondanks 5 spuiten mooi niet verdoofde.Nou de tandarts hierschrok ervan en nu,ja ik hoop nu van die lieve tandarts een verwijskaart te krijgen want ik heb zelf geen tandarts meer en deze tandarts nam geen patienten meer aan :( .zo kan ik nog wel even doorgaan over al me ervaringen met de tandartsen maar dan heb ik meer veel meer ruimte nodig,gelukkig helpt bij mij NUROFEN 400 orange bruisgranaat opperbest en heb op dit moment nergens last van,maar het kan over 2 min bv ineens klappen zalk maar zeggen en dan grijp ik maar weer naar me goddelijk drankje en hoppa weer over,voor hoelang het nog duurt :-? :( maar totdat ik mag komen gebruik ik ze maar maar ik zal god op me knietjes danken als ze me helpen en van die pijnstillers af ben,2 doosjes kost namelijk bijna 9 euro en dat minimaal iedere 2weken mits het erg is dan elke week.toch niet normaal he ik wil alleen maar geholpen worden :( wat denken jullie zal ik van hem een doorverwijskaart krijgen want dan mag ik naar een kliniek of het ziekenhuis voor een narcose behandeling,oooooh ik hoop het zo he. of?????? :smt006
En door die erge angst krijg ik buikpijn,diaree,duizelighei,moe en als ik dan ga liggen kan ik niet meer omhoog,zo zwaar valt die angst bij mij.en bij jullie?

Veel liefs Flame :smt006
PS als iemand hier ervaring mee heeft gehad zou je me dan op de hoogte willen brengen wat je er allemaal gedaan aan hebt of nog moet doen,dan heb ik ook een beetje een blik over hoe en wat.IEDEREEN VEEL STERKTE TOEGEWENST MET JULLIE KIES/TANDPIJNEN. kweet wat het is hoor....

troostknuffies voor wie daar behoeften aan hebben :smt008

SORRY voor mijn superlang verhaal :cry:
flame

Jeetje Flame wat een verhaal!
Ik leef met je mee!
Heel veel sterkte :smt006

Dikke knuffel voor jou

Hoi Moon

Dank je wel lieve moon.

Dikke knuffel terug..
do, 05/12/2005 - 20:56 Permalink
flame

Hoi hoi

Zo ik ben bij de tandarts geweest voor een gesprek,was alleen 20 min te laat en moest eigenlijk terug komen maar toen ik de assistente de brief liet lezen van me ziekenfonds hoefde het gesprek niet meer want die ontzettend lieve assistente D zag allang wat er aan de hand was en vroeg aan de tandarts of zij het inisitief mocht nemem...Dat mocht ze en YES ze schreef me een verwijskaart uit voor de ANGST tandarts hier in het ziekenhuis,de assistenten heeft voor mij het ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt daarvoor wil ik haar nogmaals heel erg bedanken....THANKS voor je steun en begrip......1 nadeel,er is een gigantische lange wachtlijst (6 á 7 maanden,maar dat boeit me niet ik heb geduld en de eerste stap is gezet en hopenlijk dat ik het natuurlijk wel uithou tot die tyd....
In ieder geval word er EINDELIJK wat aan me gebit gedaan en zal ik EINDELIJK van die medicijnen (pijnstillers) af zijn.
Eindelijk een (hopelijk) beetje een normaal leven zonder die constante kies/tandpijnen. :D :P

Liefs Flame
za, 06/04/2005 - 09:38 Permalink
dj

Je kunt misschien ook zelf proberen een andere angsttandarts te vinden. Als je "geindiceerd" bent voor een CBT als angstpatient, dan ben je dat ook voor bij voor andere CBT's.
za, 06/04/2005 - 09:56 Permalink
flame

Hallo
Bij de angst tandarts ben ik ondertussen al geweest (in het ziekenhuis )ze zag me gebit en zei eigenlijk al niks meer,ze schreef en wenste me heeeeel veel sterkte voor de toekomst en wel te verstaan MET de narcose en me nieuwe gebit :lol: ze gaf me dus gelijk dat het niet anders kon dan met narcose.....

Maar ok,Na een lange tyd ben ik er weer eens (pc kaduuk en link kwijt )maar heb het weer gevonden,ik wilde toch nog even kwijt dat ik bij de tandarts ben geweest en hij heeft me echt van alle kanten geholpen,ik heb ondertussen toestemming van mijn keigoeie ziekenfonds gekregen en wordt onder narcose behandeld YESSSS heb ik toch gewonnen,dit was namelijk mijn liefste en grootste wens want die pijnen terwijl ik 4 verdovingen had gekregen is echt niet leuk meer,mijn tanden zijn superzacht en heb in mijn hele leven nog nooit eens zonder pijn eens leeke in een groene zure appel kunnen bijten maar daar komt nu verandering in.EINDELIJK.ik wacht nu op mijn gebit tot die klaar is en op een oproep van de kaakchirurg en dan gebeurd het ......... ik moet zeggen dat ik bijna geen pijn meer gehad heb,nou werken bij mijn de medicijnen wel heel goed dus gelukkig gaat het nu allemaal de goeie kant op. :smt005 een ding wil ik iedereen daarom ook meegeven.....geef niet op en ga ervoor en geef alles wat je kan zodat je krijgt wat JIJ wilt daar heb je recht op

PS:ik wil met name Wendy bedanken voor haar lieve en goede steun naar mij toe,bedankt meis je bent een megalieve meid........x-x-x :smt008 van mij F.
wo, 02/15/2006 - 20:35 Permalink