Hallo,
N.a.v. mijn berichtje van eerder deze week over ''erg bang'' wil ik nog even een vraag stellen.Ik heb dus zaterdag bij de weekendarts een wkb gehad van 1 kanaal.Op zich viel het me dus wel mee...die zenuw was dus al dood maar de tandarts heeft me toch verdoofd en de behandeling uitgevoerd.Nu vandaag(zondag)is mijn wang nog dik en schijnt er nog een ontsteking te zitten in mijn bot.Dat kon zij er niet uithalen en dat moest mijn lichaam afstoten,die ontsteking dan.Nu is mijn vraag eigenlijk van hoelang dit kan duren.Ik moet binnenkort wel terug naar mijn eigen tandarts of een andere tandarts om die noodvulling te laten verwijderen en om nog een wkb te ondergaan.Ik ben benieuwd of iemand dit weet en of die napijn normaal is.
liefs lovely :smt006
N.a.v. mijn berichtje van eerder deze week over ''erg bang'' wil ik nog even een vraag stellen.Ik heb dus zaterdag bij de weekendarts een wkb gehad van 1 kanaal.Op zich viel het me dus wel mee...die zenuw was dus al dood maar de tandarts heeft me toch verdoofd en de behandeling uitgevoerd.Nu vandaag(zondag)is mijn wang nog dik en schijnt er nog een ontsteking te zitten in mijn bot.Dat kon zij er niet uithalen en dat moest mijn lichaam afstoten,die ontsteking dan.Nu is mijn vraag eigenlijk van hoelang dit kan duren.Ik moet binnenkort wel terug naar mijn eigen tandarts of een andere tandarts om die noodvulling te laten verwijderen en om nog een wkb te ondergaan.Ik ben benieuwd of iemand dit weet en of die napijn normaal is.
liefs lovely :smt006
Er zit ws een ontsteking rond de wortelpunt, als een wkb is gedaan moet het lichaam die in principe zelf verder opruimen.
:smt006 Monique
Die ontsteking die er nog inzit zit feitelijk in mijn bot en dat kon ze niet reinigen.Ik denk idd dat er nog een wkb achteraan komt en dan sowieso die nieuwe vulling..pfff angstzweet staat nu al in me handen haha.Maar goed die napijn is dus normaal blijkbaar en die dikke wang ook begrijp ik..Ik kan het redelijk onderdrukken met brufen 600 en paracetamol met coffeine..Ik MAG 6 brufen op een dag van 600 miligram en 5 paracetamols erbij..Ik hoop dat het snel over is.
Liefs Lovely :smt006
Ik zou die 6 brufen maar snel terugbrengen naar 3 als je geen maagklachten wilt ontwikkelen. De paracetamol is een betere pijnstiller en daarvan kan je wat makkelijker over de dosering van max 6 per dag heen gaan dan met die Brufen.
De zwelling is "eigen afweer" en heeft ongeveer een dag of drie nodig om weer te verdwijnen. Het nu meteen weer open maken zou die driedagen alleen maar weer met een dag verlengen, dus vetrouw op je eigen gezonde lijf, onderdruk de pijn zoals beschreven en ga wat doen zoals een rondje fietsen ofzo, dat leidt je behoorlijk af (als je dat nodig hebt natuurlijk)
Peter
Er staat toch NIET dat ik 6 brufen per dag neem?Ik MAG er 6..denk je nou echt dat ik die 6 per dag ook echt neem?Ik neem alleen een brufen 600 als ik echt pijn heb.Ik heb dit op aanraden van de tandarts dus die zal het wel weten denk ik zo.Ik ben helemaal geen voorstander van pijnstillers maar soms is het noodzakelijk.
groeten lovely
Toch zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat dit een verstandig voorschrift is, zoals ik zei wordt het vrij routinematig gedaan en ik weet zeker dat tandartsen niet standaard beschikken over medische gegevens waaruit een contraindicatie zou blijken. Dwz als er problemen te verwachten zijn bij een bepaalde patient (bij bv al bestaande maagklachten) zou ik niet zomaar aannemen dat de tandarts dit ook weet..
In zijn algemeen vind ik het trouwens onverstandig bij wat voor medicatie dan ook alleen te vertrouwen op het advies/voorschrift van behandelaars.
Ik zeg nergens dat u ze ook inneemt, er staat "ik MAG", en dat is dan een 100% overschreiden van de maxiale dosis voor een volwassen persoon per dag.
En ook een tandarts kan er wel eens naast zitten. Wat in dit geval ook zo is, maar dat geheel terzijde.
Ik was meer bezorgd over je maagwand die 3600 mg Brufen gedurende een paar dagen helemaal niet kan waarderen.
En qua pijnstillers is paracetamol veel effectiever alleen de inwerktijd is wat langer. De meeste mensen krijgen in het ziekenhuis, behouden vele afdelingen orthopaedie, vaak gewoon paracetamol als pijnstiller. Omdat het zo goed werkt denk ik dan.
Maar ik lees tussen de regels door dat je ze inderdaad alleen op geleidde van pijn slikt, en dat zou ik nu juist niet doen. Gewoon een dag of twee elke 4 uur een paracetamol houdt je pijn gewoon beter weg dan wachten op opkomende klachten en dan weer de tijd uitzitten tot het is ingewerkt.
En voor je denkt, ja doei beterweter, ik schrijf zelf pijnstillers voor en verdien mijn honorarium met knutselen aan andermans gebit.
:smt003 :smt003 :smt003 :smt003 :smt003 :smt003
dachutnie amigo, 3x600 is voor Ibufrofen gewoon de max dosis per volwassene per dag. Misschien ben je in de war met een andere NSAID zoals dat netjes heet, voor Ibuprofen geldt 3x600. Take it from me