Tandvlees behandeling!!!!!!!!!!

Author:
wendyke_27
Posted:
ma, 05/23/2005 - 18:27
Ik wou graag vragen of iemand hier verstand heeft of zelf een behandeling heeft meegemaakt van het tandvlees.

Ik zal het een beetje uitleggen in het kort:

Ik loop al bijna 2 weken met pijn aan me tandvlees, Ben naar de dokter en tandarts geweest en elke keer zeggen ze dat er een schimmel en dat me tandvlees heel erg ontstoken is.
Nou ben ik vanmorgen naar een nieuwe tandarts gegaan en die heeft me nagekeken en is tot de conclusie gekomen dat ik een tandvlees behandeling moet onder gaan.
(schoonmaken van het tandvlees)

Heeft iemand die ooit gehad en dan was mijn vraag hoe doen ze dit en of dit pijn doet.
Heb enorm schrik voor een tandarts. :cry:

Hoop dat ik iets te weten kom.

Groetjes Wendy
carabelli

Beste wendyke,

Kijk even op de hoofdpagina onder het kopje 'Algemene informatie' en dan de link 'Tandvlees/Parodontologie', hierin wordt alles uitgelegd over het ontstaan van ontstoken tandvlees en de reiniging hiervan.

Het boven het tandvlees weghalen van tandsteen is over het algemeen niet pijnlijk, eronder kan gevoelig zijn afhankelijk van de mate van ontsteking en de diepte van de pockets, mocht het te pijnlijk zijn kan een verdoving uitkomst bieden.

Succes :smt006
di, 05/24/2005 - 01:19 Permalink
wendyke_27

hallo Wendy,

Ga je naar een mondhygieniste toe voor het schoonmaken of doet je tandarts het zelf? Als het tandvlees oppervlakkig ontstoken is geef ik meestal geen verdoving. Maar als het tandvlees hevig ontstoken is en de patient is ook nog eens angstig dan verdoof ik het liever. Enerzijds omdat de behandeling pijnlijk kan zijn en anderzijds omdat de patient dan lekker rustig in de stoel ligt. (en niet constant ligt te denken, en nu gaat het vast pijn doen). Het schoonmaken kan gedaan worden met handinstrumenten of met een apparaatje dat een beetje trilt en waar water bij vrijkomt.
Als je behandeld bent en de verdoving is uitgewerkt kan het zijn dat je tandvlees nog een beetje na-zeurt, maar dat is van korte duur.

Hoi hoi.

Ik ga gewoon naar een Tandarts als het nog nodig is want me ontsteking is al bijna weg.
Ik ga gewoon voor de zekerheid.
Maar ik vraag wel een verdoving dan is er waarschijnlijk niet zo veel aan de hand en heb ik ook geen pijn.

Maar bedankt nog voor jullie reacties.

Xxx Wendy
di, 05/24/2005 - 20:01 Permalink
Lieneke

Je kan inderdaad beter naar de tandrts gaan. Want de ontsteking lijkt misschien weg maar hij kan evengoed over een tijdje in alle hevigheid weer terugkeren.

Veel sterkte en vraag goed door zodat je alles goed begrijpt.
di, 05/24/2005 - 21:07 Permalink